Je zákazník povinen eshop předem informovat o vrácení zboží?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 22. prosinec 2011
Má e-shop právo nepřijmout zásilku s vráceným zbožím bez předešlého upozornění zákazníka e-mailem o odeslané vratce (spousta e-shopů má totiž v obchodních podmínkách, že nepřijímají takto neohlášené zásilky). Jestliže zásilka s vráceným zbožím neobsahuje alespoň kopii faktury s nakoupeným zbožím, může e-shop odmítnout vrácení platby? Děkuji, Nora
ODPOVĚĎ:
Není oprávněný odmítnout vrácení platby, ale skutečnost je taková, že pokud nemají jak identifikovat, o jakou platbu se jedná nemusí být schopni ji vyúčtovat (jméno a adresa sice jsou identifikátory, ale společnost může ve svém softwaru objednávky registrovat pouze pod fakturním číslem a nemusí je být schopná pod jménem či adresou dohledat). Tuto písemnost můžete doplnit později, nelze považovat vrácení zboží bez faktury za nevrácené včas a řádně.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.