Opakovaná reklamace vestavěné skříně a práva zákazníka
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 28. prosinec 2011
Před rokem mi truhlářská firma na zakázku zhotovila a instalovala vestavěnou skříň, kterou jsem jí řádně zaplatil. U zásuvek skříně (celkem 6ks) jsou závady. Tyto jsem 6x u firmy reklamoval a žádal jejich odstranění - bezvýsledně. Firma už nekomunikuje. Jak dál postupovat?
Mám si nechat na uvedené závady vypracovat znalecký posudek a náklady na jejich odstranění po firmě vyžadovat soudně? Děkuji, Michal
ODPOVĚĎ:
Dle občanského zákoníku platí v případě zhotovení věci na zakázku (jako poddruhu smlouvy o dílo) šestiměsíční záruční doba, nedohodnou-li si zhotovitel a objednatel delší smluvní záruku (§646). Tato lhůta běží od převzetí věci. V této záruční době je třeba vady u zhotovitele uplatnit (nestačí pouhé vyskytnutí), jinak právo zaniká. I když není požadována písemná forma, lze ji vzhledem k pozdějšímu dokazování doporučit.
Pokud by smlouva byla uzavřena v režimu obchodního zákoníku, platí smluvená záruka.
Zkontrolujte tedy, zda jste záruku ve lhůtě šesti měsíců u zhotovitele uplatnil. Potom byste mohl uplatňovat nároky dle §648 obč. zák. Pokud by k tomu nedošlo, právo by již zaniklo.
Pokud by smlouva byla uzavřena v režimu obchodního zákoníku, platí smluvená záruka.
Zkontrolujte tedy, zda jste záruku ve lhůtě šesti měsíců u zhotovitele uplatnil. Potom byste mohl uplatňovat nároky dle §648 obč. zák. Pokud by k tomu nedošlo, právo by již zaniklo.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.