Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

nespokojeny zakaznik eshpObjednala jsem si z e-shopu tričko, které ovšem přišlo v jiné velikosti (ač na lístku byla uvedena velikost správná, absolutně neodpovídala). Prodejce reklamaci uznal a vrátil mi peníze za tričko + poštovné směrem k nim. Avšak poštovné směrem ke mně (to, které jsem platila já při objednání zboží) mi odmítli proplatit.

Napsala jsem jim, že se jedná o škodu, kterou mi způsobili porušením své zákonné povinnosti (dodali vadné zboží), a proto na proplacení poštovného směrem ke mně trvám, v opačném případě budu kontaktovat ČOI.
Napsali mi, že na ČOI již volali sami a že jim zde potvrdili, že je jejich postup správný (že tedy nemusí platit poštovné směrem od nich).
Chci se tedy zeptat, zda opravdu je tento postup správný a nemá cenu tedy kontaktovat ČOI? Vím, že jde o drobné peníze, nicméně jde mi hlavně o princip - obchod se celou dobu staví odmítavě, pořád má se vším problém, v telefonu byli velice nepříjemní až arogantní. Nakonec teda reklamaci uznají, ale bez poštovného. Dá se nějak problém řešit (např. mimosoudně), ale tak, abych nemusela vynakládat další finanční prostředky (nerada bych kvůli 65 Kč zaplatila třeba 5000 Kč). Pokud ano, poprosím Vás o radu jak. Zdá se mi totiž minimálně neetické, aby mi obchod poslal jiné zboží, než jsem si objednala a já za to ještě musela platit. Děkuji, Milana

 

ODPOVĚĎ:
Podle toho, co zde píšete, se patrné, že se na ČOI obchodník neobrátil, neboť ČOI by mu nemohla odpověď takovouto nepravdu. Jelikož jste koupila zboží tzv. distančním způsobem, tedy např. přes internet, máte právo odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží (dle § 1829 občanského zákoníku). Dle § 1832 občanského zákoníku musí obchodník bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od Vašeho odstoupení od smlouvy, vrátit všechny finanční prostředky včetně nákladů na dodání, které od Vás na základě smlouvy přijal. Pokud tak neučiní, můžete se jako spotřebitel domáhat nejen dlužné částky, ale také zákonného úroku z prodlení stanoveného nařízením vlády č. 351/2013 Sb. Vaší povinností je, při vrácení zboží, využít nejlevnějšího způsobu dodání, který Vám obchodník nabídne.
Obchodník po Vás však nemůže požadovat jako způsob vrácení zboží osobní dodání, byť by byl pro obchodníka nejlevnější.

► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.