Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jak mohu získat potřebné doklady od bývalého zaměstnavatele? Manžel byl zaměstnancem dopravní firmy a rozešel se ve velmi špatném. Nyní potřebujeme od zaměstnavatele potvrzení o výši příjmů za rok 2011, 2012 kvůli přídavkům na děti, ale zaměstnavatel nijak nereaguje a nekomunikuje. Nemám možnost ho navštívit osobně.

Jak prosím mohu postupovat? Na jaký úřad se popřípadě mohu obrátit, kam napsat stížnost? Děkuji, Ivana

ODPOVĚĎ:
Povinnost vydat tzv. zápočtový list je základní povinnost zaměstnavatele vyplývající z ustanovení § 313 odst. 1 Zákoníku práce, neboť při skončení pracovního poměru, dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti je zaměstnavatel povinen vydat zaměstnanci potvrzení o zaměstnání a uvést v něm příslušné údaje. Zaměstnavatel je povinen vydat toto potvrzení o zaměstnání bezprostředně při skončení pracovního poměru, protože lze předpokládat, že pro zaměstnance je tento řádně vyplněný dokument nezbytným pro jeho další profesní existenci.
V případě nekomunikace bývalého zaměstnavatele se doporučuji obrátit na příslušný Oblastní inspektorát práce, který je schopen při porušení zákoníku práce uložit zaměstnavateli pokutu.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.