Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám dotaz, pracoval jsem jako horník v OKD od 1993 do 2008, mám všechny směny odpracované v dole. Od 2009 do 2012 mi zaměstnavatel potvrdil jen polovinu směn s tím, že zbývající směny nemám odfárané. Podle výplatních sáčků mám ale všechny směny placené jako důlní i se stoupající prašnou expozicí, a vykonával jsem stejnou práci jako před rokem 2009.

Může zaměstnavatel vést evidenci směn, kterou já nemám možnost si zkontrolovat, a co je rozhodující, můj výplatní sáček nebo jejich evidence. Děkuji Ladislav

ODPOVĚĎ:
Zaměstnavatel je povinen vést evidenci pracovní doby, tedy i rozpis směn. Zaměstnanci tuto evidenci zpravidla neukazuje, ale má povinnost ji vést po každého zaměstnance zvlášť. Pokud by pak v budoucnu měl zaměstnavatel vydávat takové potvrzení, pak bude zpravidla vycházet právě z této evidence směn. Samozřejmě musí s touto evidencí souhlasit vydané výplatní pásky. Pokud tomu tak není, jako ve Vašem případě, doporučila bych se písemně obrátit na zaměstnavatele, že nesouhlasíte s jeho potvrzením, že máte k dispozici důkazy, které toto vyvrací a žádat vysvětlení. Evidenci jak personální, tak i mzdovou za toto období by měl mít zaměstnavatel stále k dispozici.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.