Způsob předání výplatní pásky zaměstnanci - osobně, emailem, poštou
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Nezařazené dotazy pracovního práva
Je v souladu se zákonem situace, když zaměstnavatel předá zaměstnanci (HPP, DPČ i DPP) informaci (ve smlouvě, v dohodě nebo v tzv. zaměstnaneckém manuálu), že: „Výplatní páska je od 15. dne následujícího kalendářního měsíce (výplatní termín) k dispozici k vyzvednutí na pracovišti v ekonomickém oddělení. Zaměstnanec si může domluvit i jinou formu předání. “
Takže každý si může přijít pro výplatní pásku na pracoviště a pokud si domluví, že chce výplatní pásku třeba zasílat emailem, tak mu jí zaměstnavatel pošle emailem. Je toto v souladu se zákonem? Nebo to zaměstnavatel musí posílat emailem, poštou, automaticky (aktivně) všem? Děkuji, Roman.
ODPOVĚĎ:
Zaměstnavatel je v souladu s ustanovením § 142 zákoníku práce povinen vydat zaměstnanci při měsíčním vyúčtování mzdy nebo platu písemný doklad (tzv. výplatní pásku, výplatní lístek) obsahující údaje o jednotlivých složkách mzdy nebo platu a o provedených srážkách. Vzhledem k tomu, že zákoník práce nestanoví, co se rozumí „písemnou formou“, je třeba subsidiárně uplatnit zákon občanský zákoník. Podle něj je písemná forma zachována i při právním jednání učiněném elektronickými nebo jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby.
Speciální ustanovení obsažená v zákoníku práce, která upravují doručování zaměstnanci, se na výplatní pásku nevztahují. Postup zaměstnavatele je tak zcela v souladu se zákonem.
> Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Předání výplatní pásky zaměstnanci elektronickou cestou - může se to?