Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Můj dotaz se týká pracovně-právních vztahů, konkrétně stejnokrojů a pracovního vybavení. Pracuji jako letuška na letní sezónu pro jednu leteckou společnost, kde je samozřejmostí reprezentativní vzhled. Zaměstnavatel poskytuje uniformu ve smyslu šatů, saka a zástěry, ale rovněž požaduje doplňky a pracovní pomůcky dle jasně daných předpisů.

Konkrétně se jedná o hodinky s minutovými ručičkami, černé lodičky na podpatku 2 cm výše, neprůhledné černé silonky. Dále pak kabinové zavazadlo černé nebo tmavě modré barvy, kapesní svítidlo, šitíčko. Kromě slevy 30% na kabinové zavazadlo zaměstnavatel nic dalšího neposkytuje, ani na nic nepřispívá. Navíc vzhledem k povaze práce, boty musí být opravdu kvalitní až ortopedické a dohromady s ostatním požadovaným vybavením se pohybujeme v řádech tisíců korun. Argumenty pro toto jednání se nesou ve stylu, že je to dress code a že vše užijeme i mimo práci. Zajímalo by mě, jestli má zaměstnavatel na toto právo a jak se případně bránit. Děkuji, Iva.

ODPOVĚĎ:
Zaměstnavatel je povinen poskytnout pracovní oděv a obuv zaměstnanci pouze pokud tato plní v prostředí, ve kterém pracuje, ochrannou funkci anebo pokud oděv a obuv podléhá při práci mimořádnému opotřebení nebo znečištění; v takovém případě přísluší zaměstnanci od zaměstnavatele jako osobní ochranné pracovní prostředky též pracovní oděv nebo obuv.
Ve Vámi popsaném případě tedy jde skutečně o dress code, jehož dodržování je součástí pracovních povinností zaměstnance.


► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Doplňky oblečení pro výkon práce nařízené zaměstnavatelem - musí je koupit zaměstnavatel nebo na své náklady zaměstnanec?
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.