Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Do konce 2/2019 jsem byla zaměstnána jako asistentka nákupního oddělení, mj. jsem i objednávala zboží u dodavatelů. Asi měsíc po skončení výpovědní lhůty (4/2019) jsem byla kontaktována bývalým nadřízeným, že jsem v průběhu zaměstnaneckého poměru objednala víc zboží, než jsem měla (než firma využije, prodá).

Cena zakoupeného zboží je cca 500.000 Kč. Chyba vznikla přehlédnutím čísla v objednávce. Pracovní řád a povinnosti nebyly z mé strany porušeny. Jedná se o škodu? Zboží zaměstnavateli přišlo, má ho na skladě, může ho prodat. Má zaměstnavatel právo po mně požadovat 4,5násobek mé tehdejší mzdy?
Děkuji. Zdenka

 

ODPOVĚĎ:
V § 250 odst. 1 zákoníku práce se uvádí, že zaměstnanec je povinen nahradit škodu, kterou zaměstnavateli způsobil zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním. K tomu, aby však zaměstnanec byl povinen k náhradě jím způsobené škody, je nezbytné, aby bylo kumulativně splněno několik podmínek. Tyto podmínky jsou následující:
- musí dojít k porušení pracovních povinností zaměstnance při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním,
- musí skutečně dojít ke vzniku škody,
- mezi vznikem škody a porušením pracovních povinností ze strany zaměstnance musí být příčinná souvislost a
- jednání zaměstnance musí být zaviněné.

Pokud došlo k objednání velkého množství zboží, které zůstane na skladu jako neprodejné, tedy zaměstnavateli vznikne škoda, ke vzniku škody došlo díky nepozornosti, tedy nedbalosti, zaměstnance, mohou být splněny podmínky pro vznik odpovědnosti zaměstnance za škodu.

 

► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Skladník objednal omylem více zboží než měl - náhrada škody zaměstnavateli (zaměstnavatel má zboží ve skladu a může ho prodat)
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.