Ukončení pracovního poměru v pozici generálního ředitele
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Výpověď, ukončení pracovního poměru
- Zveřejněno: 1. prosinec 2012
Chci se zeptat, zda člověk ve funkci generálního ředitele může sám ukončit pracovní poměr ze strany zaměstnavatele a za jakých podmínek. Funkce generálního ředitele je na základě pracovní smlouvy. Děkuji, Pavel
ODPOVĚĎ:
Veškeří zaměstnanci bez ohledu na to, zda jsou vedoucími nebo řadovými zaměstnanci, mohou ukončit pracovní poměr za stejných podmínek – dát výpověď z pracovního poměru, nebo ukončit pracovní poměr dohodou.
Podmínky pro dohodu o ukončení pracovního poměru jsou stanoveny v § 49 zákoníku práce. Dohoda musí být podepsána obě stranami, pracovní poměr skončí ke dni, který je v dohodě ustanoven.
Podmínky pro výpověď jsou stanoveny v § 50 an. zákoníku práce (z. č. 262/2006 Sb.). Zaměstnanec nemusí uvádět důvod pro ukončení pracovního poměru, výpovědní doba činí minimálně 2 měsíce.
Vzor výpovědi i dohody o ukončení pracovního poměru naleznete v našem webu zde.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.