Vydání zápočtového listu na konci pracovního poměru v době neschopenky, DPN
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Výpověď, ukončení pracovního poměru
- Zveřejněno: 31. srpen 2017
Má zaměstnavatel povinnost vydat ZL k datu ukončení pracovního poměru (31.8.2017) i když současně trvá PN? Děkuji Gábina
ODPOVĚĎ:
Zákoník práce v ustanovení § 313 odst. 1 výslovně stanoví, že potvrzení o zaměstnání (takzvaný zápočtový list) je zaměstnavatel povinen zaměstnanci vydat při skončení pracovního poměru. Okamžikem skončení pracovního poměru je den skončení pracovního poměru, tedy poslední den jeho trvání, a to bez ohledu na další okolnosti, jako je např. pracovní neschopnost.
Státní úřad inspekce práce zastává názor, že s povinností vydat potvrzení o zaměstnání při skončení pracovního poměru je spjata i povinnost zaměstnavatele toto potvrzení zaměstnanci „doručit“.
Jste-li ke dni skončení pracovního poměru v pracovní neschopnosti, je zaměstnavatel povinen ZL nejen vydat, ale i následně doručit, pokud se nedomluvíte jinak.