Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Po 21.9.2019 mi bude předána výpověď z organizačních důvodů a mě se nelíbí postup, jakým mi to bylo předčasně oznámeno. Jsme jedna pobočka, která sídlí ve dvou městech. Ředitele jsem měla doposud u sebe, ale bohužel se vedení změnilo a nový ředitel bude sídlit na pobočce druhé. To je 80 km daleko.

Veškeré zázemí je u mě, ale bylo rozhodnuto, že mé místo se z organizačních důvodů zruší (tím pádem dostanu výpověď), a to stejné se otevře v tom druhém městě.   Je toto ze zákona možné? Nejsem nikterak vázaná na ředitele, ale asistuji všem kolegům. Jsme tým složený z 15 osob, přičemž 11 z nich sídlí u mě a ti zůstávají. Mám uzavřenou smlouvu na dobu určitou jako zástup za RD, a to do konce roku 2020. Mám šanci s tím něco dělat? Nebo to místo mohou opravdu zrušit a udělat ho jinde? Děkuji za Vaši radu, jsem v tomto bezradná. Jiřina.

 

ODPOVĚĎ:
Výpověď v situaci, kdy se přemísťuje zaměstnavatel nebo jeho část, je zcela relevantní a v souladu s § 52 písm. b) zákoníku práce. Je zcela na zaměstnavateli, jakým způsobem bude chtít změnit vnitřní organizaci. Proti přesunu místa do jiné pobočky se nelze bránit. Místo by v první řadě mělo být nabídnuto Vám, neboť odpovídá Vaší pracovní smlouvě. Pokud ale odmítnete přesun, kvůli němuž by muselo dojít ke změně pracovní smlouvy, je možné přistoupit k výpovědi.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.