Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pracujeme ve firmě A jako mzdové účetní. Naše firma má smluvní závazek na zpracování mezd pro velkou firmu B a pro tuto firmu tedy zajišťujeme veškerý servis týkající se mzdového účetnictví. Tato firma B si zřídila call centrum pro své zaměstnance, kam mohou všichni zaměstnanci psát nebo volat své požadavky vůči zaměstnavateli.

Naše firma A nám nařídila, že kromě výkonu práce mzdové účetní jsme od 16.6.2023 nově povinné obsluhovat telefonní linku tohoto call centra. Každý den v 9.00 si máme vzít sluchátka a zalogovat se jako telefonní operátorky na jejich call centrum, po celý pracovní den vyřizovat telefonické požadavky zaměstnanců firmy B a tyto požadavky v tiketovacím systému na PC zapisovat, třídit a vyřizovat. Bavíme se zde o cca 15000 zaměstnancích, takže opravdu práce na plný úvazek. Odůvodnění - prý tam budou zaměstnanci volat i kvůli otázkám na mzdovou účtárnu, takže je to naše povinnost. Samozřejmě je nám jasné, že do 7,5 hodinového pracovního úvazku prostě nedokážeme nacpat 16 hodin práce pro mzdovou účtárnu i call centrum. Zaměstnavatel nám nedal žádnou novou pracovní smlouvu, nic písemně a plat navíc také žádný. Dostali jsme pouze varování, že komu se to nelíbí, může dát výpověď. Poradíte nám, jak se bránit? Děkuji.

 

ODPOVĚĎ:
Podle § 38 zákoníku práce je zaměstnavatel povinen přidělovat práci dle pracovní smlouvy. Pokud máte v pracovní smlouvě jako druh práce uvedeno "mzdová účetní", pak můžete práci operátorky odmítnout. Zaměstnavatel Vám nemůže takovou práci nařídit. Není žádný důvod, proč byste měl v takové situaci zaměstnanec dávat výpověď.
Pokud bude zaměstnavatel trvat i na výkonu práce operátora, je možné obrátit se na místně příslušný inspektorát práce (www. suip.cz).

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.