Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsem zaměstnaná v příspěvkové organizaci jako uklízečka. Dodatkem ke smlouvě se mi pracovní pozice rozšířila na pokladníka, tj. kumulovaná funkce uklízečka/pokladní (ohodnocení dle plat. třídy odpovídající funkci pokladníka). Nyní, k aktuální koronavirové situaci, se ředitel rozhodl, že funkci pokladníka úplně zruší (organizační změna), zavede pouze bezhotovostní platební styk a já tím pádem budu opět zaměstnaná pouze jako uklízečka.

Jedná se o galerii, kam chodí denně desítky návštěvníků a z 90 % platí hotově. Má můj zaměstnavatel na toto právo? Konkrétně cituji část z příkazu zaměstnavatele, který nám byl emailem zaslán 3.4.2020 ("3. organizační opatření - s platností od 01.04.2020 bude zrušen hotovostní platební styk a fyzické vedení pokladny. Nákupy kancelářských a hygienických potřeb, materiálu a pohonných hmot budou probíhat bezhotovostní platbou služební platební kartou, účtovat o těchto platbách bude účetní organizace a funkce pokladní bude organizačním opatřením zrušena"). Ještě bych chtěla dodat, že už jednou ředitel organizace mi chtěl funkci pokladníka "odebrat", poněvadž jsem byla měsíc na pracovní neschopnosti a chtěl pokladnu předat účetní organizace, to jsem odmítla. Nikdy jsem v této oblasti neudělala žádnou chybu. Předem Vám velice děkuji. Leona.

 

ODPOVĚĎ:
Pokud máte funkci pokladníka v pracovní smlouvě, má několik možností. Pokladnu samozřejmě zrušit může, ale vzhledem k Vaší pracovní smlouvě musí buď zcela zrušit Vaši pozici, přičemž by Vám náleželo odstupné (a následně zřídit čistě pozici uklízečky) nebo se s Vámi dohodnout na změně pracovní smlouvy,
Pokud je fyzické vedení pokladny zrušeno pouze na dobu koronavirové krize, přichází u Vás v úvahu částečná nezaměstnanost podle § 209 zákoníku práce.
Zrušení Vaší pozice, byť částečné, bez dalšího není možné.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.