Získání invalidního důchodu a omezení pracovní doby - zaměstnavatel nenapsal novou náplň práce, jak postupovat?
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Změny pracovního poměru
Od ledna 2022 jsem byla v dlouhodobé pracovní neschopnosti (duševní onemocnění), což skončilo přiznáním invalidity 1. stupně. V zaměstnání jsem se v červenci 2022 dohodla na úpravě druhu práce a pracovního úvazku, nyní chodím na 4 hodiny denně, zařazení do nižší platové třídy jako referent (referentku jsem vykonávala i před nemocí, ale ve vyšší platové třídě a vyšší psychické náročnosti).
Současně jsem v práci v červenci 2022 absolvovala mimořádnou lékařskou prohlídku, kdy mám omezení práce právě na 4 hodiny denně a bez psychického stresu. Vedoucí mi měl současně se změnou druhu práce napsat novou náplň práce. Do dnešního dne tak neučinil (několikrát jsem jej urgovala), současně vedoucí v srpnu 2022 podal výpověď. Jak nyní postupovat, jaké mám možnosti na svou ochranu? Děkuji Ilona.
ODPOVĚĎ:
Náplň práce je jednostranným právním úkonem zaměstnavatele, jedná se o bližší vymezení druhu práce. Zaměstnavatel je především povinen přidělovat zaměstnanci práci podle pracovní smlouvy a zároveň práci odpovídající zdravotnímu stavu.
Domáhat se změny náplně práce je možné jen s odkazem na lékařský posudek a zdravotní stav, změnu by měl provést zaměstnavatel bez ohledu na skutečnost, že Váš vedoucí dal výpověď. Pokud není provedena změna a nadále je přidělována práce podle dosavadní náplně práce, která neodpovídá zdravotnímu stavu, je možné výkon takové práce odmítnout.
Štítky: