Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

18.7.2019 jsme cestovali metrem v Praze, 4 dospělí a 2 děti (11 a 15 let). Lístky jsme kupovali nejdříve v trafice, kde jsme sdělili věk dětí a prodali nám 2 dětské lístky. Další lístky jsme pak kupovali v automatu. Všude bylo napsáno, že dětský lístek platí pro děti 6-15 let. Synovi je 15 a 3/4 roku. Byli jsme několikrát kontrolováni revizorem.

Poslední dal synovi 800 Kč pokutu, protože prý už nesmí mít dětský lístek. Když jsme se hádali, protože celá skupina měla lístky řádně označeny a všude bylo napsáno, že lístek platí od 6 do 15 let. Revizor nám ovšem sdělil, že lístek platí pouze DO DNE PŘEDCHÁZEJÍCÍMU DNI 15TÝCH NAROZENIN! To ovšem ale není 15 let, ale lístek platí do 14 let a 364 dní. Máme nějakou šanci, pokud se pustíme do sporu, jej vyhrát? Přijde nám to jako veliká nespravedlivost, že nás záměrně uvádějí v omyl. Pokud je někde 6-15, považujeme za normální, že je to do 15 let VČETNĚ a ne do 14-ti.   Ten den jsme několikrát uplatňovali slevu pro děti (památky, jiná doprava) a vždy to bylo do 15-ti let a myšleno opravdu 15. Revizor nám sdělil, že u nich je to jinak. Ale mají právo psát na lístky i automaty 15 let, když to tak vůbec není? Děkuji Vám za odpověď. Jana

 

ODPOVĚĎ:
Zde záleží, co přesně je napsáno v podmínkách dopravního podniku, jelikož ty určují platnost lístků. Koupí lístku totiž souhlasíte s těmito podmínkami a přijímáte je. Skutečnost, že fakticky neznáte jejich obsah, pak jde k Vaší tíži. Není přitom rozhodné, jak v jiných institucích jsou nastaveny takové podmínky. Toto se totiž nestanovuje zákonem, nýbrž to vyplývá přímo ze zmiňovaných podmínek, proto každá instituce může mít jinak nastaveny pravidla.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.