Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Potřebuji potvrdit odpověď z banky. V květnu 2022 jsem zaplatila na tento účet omylem, protože se jednalo o podvod.   Požádala jsem o vrácení peněžních prostředků přes svojí banku. Ta skoro tři měsíce nereagovala a když jsem žádala o informaci, zda se podařilo peníze vyžádat. Odpověděli mi, že příjemce odmítl platbu vrátit a tím to pro banku končí. Je to opravdu možné, že odmítnutím vrácení platby je vše skončeno a již se nedá nic dělat? Děkuji za odpověď.

ODPOVĚĎ:
Můžete věc řešit soudní cestou. Pokud zde nebyl právní důvod pro zaslání platby, ale došlo tak omylem, jedná se o bezdůvodné obohacení a Vy máte nárok žádat vrácení peněz.
Je třeba písemně vyzvat majitele účtu k vrácení peněz, můžete použít vzor zde: https://www.zbynekmlcoch.cz/ke-stazeni/obcanske-pravo-vzory/predzalobni-upominka-vyzva-k-uhrazeni-dluhu-vzor-ke-stazeni-zdarma-novy-obcansky-zakonik-2014. Jestliže nebude na výzvu adekvátně reagováno, můžete se obrátit na soud.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.