Česká podnikatelská pojišťovna poslala majitele poškozeného auta do smluvního servisu a zamítla proplacení opravy - může servis auto zadržet?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Pojišťovny, pojištění
- Zveřejněno: 31. březen 2016
Prosím o informaci zda má smluvní servis pojišťovny právo zadržovat opravený vůz s tím, že pojišťovna odmítla proplatit opravu, když do tohoto servisu zákazníka poslala? Pro širší pochopení posílám v příloze pojistné podmíny pojišťovny s vyznačenou částí balíčku servis pro.
Pokud by došlo k nabourání pojištěného vozu klienta, který má u ČPP sjednán produkt Servis Pro, ale viník, který byl určen ve správním řízení, měl v době nehody propadlé povinné ručení, ale vůz měl přihlášen v registru, je dle Vašeho názoru pojišťovna povinna likvidovat tuto škodu z produktu Servis Pro a neodkazovat klienta k tomu, aby si věc řešil sám s Českou kanceláří pojistitelů? Podle mého názoru ano vzhledem k pojistným podmínkám ve vyznačené části. Děkuji, Hanuš
ODPOVĚĎ:
Servis je oprávněn realizovat tzv. zadržovací právo, dokud není uhrazena částka za opravu. Pokud tuto odmítá hradit pojišťovna, musí opravu uhradit vlastník vozidla a následně požadovat plnění po pojišťovně, resp. po člověku, který nehodu způsobil s tím, že pojišťovna by v tomto případě měla postavení vedlejšího účastníka. Z pojistných podmínek vyplývá, že nárok na pojistné plnění je pouze v případě, že viník má sjednáno pojištění odpovědnosti - tzv. povinné ručení. Proto bych se v tomto případě obrátila na Českou kancelář pojistitelů.