Problém při zaplacení náhradního auta pojišťovnou Allianz
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Pojišťovny, pojištění
- Zveřejněno: 28. prosinec 2016
Po odcizení vozidla jsem kontaktoval PČR a nahlásil případ na pojišťovnu. Využil jsem možnosti zapůjčení náhradního vozidla, které asistenční služba dle podmínek kryje po 30 dnů a pojišťovna po 5 dnů (při odcizení vozidla). Uhradil jsem za půjčovné za vozidlo dle faktury předložené společností, co vyřizovala pojistnou událost včetně půjčovného.
Pojišťovna zaplatila půjčovné ve výši 5000 Kč (5x1000 Kč). Asistenční služba odmítla vyplatit pojistné plnění za půjčovné s odvoláním na článek v pojistných podmínkách, ve kterém se říká: "Pojištění dle odd. I a II těchto DPP se nevztahuje na: a) všechny náklady zaplacené bez předchozího souhlasu smluvního partnera, s výjimkou případů, kdy oprávněná osoba prokáže, že se z důvodů hodných zřetele nemohla spojit s asistenční centrálou smluvního partnera nebo pokud smluvní partner nebyl schopen z důvodů mimořádných okolností asistenční službu poskytnout." V příloze se nachází Všeobecné podmínky a Doplňkové podmínky pro asistenci od pojišťovny Allianz. Zaplatil jsem za půjčovné, společnost, která vše vyřizovala, říkala, že se její právník pokusí nějak argumentovat, ale celá věc akorát stojí a mně tyto peníze chybí v rozpočtu. Dá se v dané věci něco dělat? Děkuji, František
ODPOVĚĎ:
Bohužel pokud je v pojistných podmínkách takovéto ujednání obsaženo a Vy neprokážete, že byla splněna některá z v citovaném ustanovení uvedených podmínek, nedá se v dané věci dělat nic. Pokud jste zmocnil nějakou společnost k tomu, aby po odcizení vozidla věc za Vás vyřídila a v důsledku jejího chybného postupu nastala tato pro Vás nepříjemná situace, máte právo se domáhat náhrady škody po této společnosti, která věc po odcizení vyřizovala.