Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Můj přítel dne 21. srpna 2008 boural. Nezvládl řízení v zatáčce a přerazil ocelové zábradlí a vjel do cizí zahrady. Chtěl se s majitelem zahrady domluvit, ale ten nechtěl a volal policisty. Můj přítel tedy odjel. Vše to později řešila PČR. Ocelové zábradlí patří Správě silnic a dálnic a bylo během měsíce opraveno. Vše zaplatila pojišťovna z povinného ručení mého přítele. Včerapřišel z pojišťovny dopis, že můj přítel má zaplatit 27.000 Kč právě za tu opravu, protože nedodržel nějaké podmínky. To by mi bylo víceméně jasné, ale nechápu, proč se ozvali po dvou letech a zda na to mají nárok. Chtěla jsem se Vás tedy na to zeptat, popř. jestli byste mi mohli poradit, jak se s pojišťovnou dohodnout. Děkuji, Patricie



ODPOVĚĎ:

Důvod proč pojišťovna vymáhá plnění po Vašem příteli najdete v § 10 zák. č. 168/1999 Sb. Pojišťovna má na vymáhání nároku lhůtu 3 let, počínající okamžikem plnění za pojištěného. Postup pojišťovny je v mezích zákona. Pojišťovna vymáhá pouze částku, kterou sama plnila, takže dohodnout se na částce nižší je téměř nemožné, ale můžete je požádat o snížení vymáhané částky nebo rozvrhnutí do splátkového kalendáře, argumentovat můžete neuspokojivou finanční situací – ale jak jsem předeslala na snížení nebo splátkový kalendář nemáte nárok, takže záleží na dobré vůli pracovníků pojišťovny.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.