Lhůta na vyřízení škodné události pojišťovnou
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Pojišťovny, pojištění
- Zveřejněno: 29. prosinec 2011
Moji vnučku nabourala před čtyřmi týdny v Praze Brazilka. Nehoda byla vyšetřena policií s přiznáním 100% viny Brazilky. Auto, které patří příteli mé vnučky, stojí od té doby v servisu a údajně čeká na pracovníka pojišťovny, aby ohodnotil poškození. Poškozeným bylo na dva týdny poskytnuto náhradní auto, ale potom jim ho odebrali.
Bydlí na vesnici za Prahou a teď už druhý týden používají auto moje. Má pojišťovna ze zákona danou lhůtu na ohodnocení havarovaného vozu, Pokud ano, co dělat, když lhůtu nedodrží? Otakar
ODPOVĚĎ:
Podle § 16 zákona č. 37/2004 Sb., o pojistné smlouvě, je pojistitel povinen zahájit šetření bezodkladně, ale dokončit jej musí do 3 měsíců. To znamená, že pojišťovna v současnosti se paradoxně žádného porušení nedopouští.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.