Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

1/2021 jsme dokončili výstavbu rodinného domu (7 měsíců po termínu).   Stavba se protáhla z důvodu nedostatku pracovníků a velkého množství víceprací. S pokutou za prodlení s dokončením jsem počítal ale neměl by se odečíst čas vynaložený na vícepráce? Jinak vícepráce nemáme nějak podložené, psal jsem na papír co se dělalo s tím že po předání to dořešíme.

Investor si ke všem vícepracem dělal změnové listy které nechával podepisovat nového majitele. Ten si je všechny koneckonců navymýšlel.   Dům investor prodal, nový majitelé bydlí ale:
1) dodnes není dílo protokolárně předáno a doplaceny faktury (nebyly ani vystaveny) investor celou věc uzavřel tím že nic platit nebude
2) nikdy ani nebylo protokolárně předáno staveniště před započetím stavby.
3) 3 faktury neuhradil investor v plné výši.
4) v listopadu jsem vrátil klíč a byl mi zamezen přístup s tím že některé věci bude muset opravit jiná firma (tudíž jsem nemohl dílo předat bez vad a nedodělků)
když jsem investora kontaktoval naposled, napsal mi že žádné další peníze neuvidíme, že celá věc je uzavřena a že jsou na díle reklamace za 300 tisíc. Nikdy mi ale nenapsal o co se jedná, takže pravost tvrzení je sporná. U případného právního sporu, jdou náklady na opravu zamnou když je ve smlouvě jasně dáno jak při reklamacích postupovat? Co když měl na opravy nepřiměřeně drahou firmu a nebo si opatří faktury za vysoké částky aby mu to hrálo do karet?

 

ODPOVĚĎ:
Co se týká víceprací, zde záleží, zda při jejich odsouhlasování bylo dohodnuto i posunutí termínu předání díla. Pokud nikoliv, mělo být dílo předáno v původním termínu.
Při reklamacích je opravdu potřeba postupovat dle smlouvy. V opačném případě může dojít k tomu, že zanikne právo na vyřešení reklamace. Oprava musí být provedena osobou uvedenou ve smlouvě, tj. pokud smlouva nehovoří o tom, že může opravu zadat jedna smluvní strana (bez souhlasu druhé) jakékoliv třetí osobě, nelze takto postupovat a reklamace musí být uplatněna u protistrany a protistraně vzniká povinnost reklamaci vyřešit. Nelze řešit reklamaci tak, že vadu (bez souhlasu druhé strany) opraví někdo úplně jiný.
Doporučuji vést veškerou komunikaci výhradně v písemné formě.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.