Velmi často se můžeme setkat s tím, že se prodejci ve snaze všemožně nalákat co nejvíce lidí dopouštějí jednoho ze způsobů nezákonného porušování pravidel hospodářské soutěže, a to klamavé reklamy.
Klamavá reklama, obchodní praktika, porušování pravidel hospodářské soutěže:
-
Klamavou reklamou je šíření údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži prospěch na úkor jiných soutěžitelů či spotřebitelů.
-
Za šíření údajů se považuje sdělení mluveným nebo psaným slovem, tiskem, vyobrazením, fotografií, rozhlasem, televizí či jiným sdělovacím prostředkem.
-
Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl. Jde tedy o situaci, kdy ve vás reklama vyvolává klamnou představu o realitě, zkresluje ji.
-
Typickým příkladem jsou reklamy na banky a jejich "nulové poplatky", například reklama na eBanku, ve které se říkalo, že je vedení účtu zdarma, ale už nebyla řeč o tom, že si tam musíte posílat alespoň 15 tisíc korun měsíčně. Tato reklama byla později opravena.
-
Osoby, jejichž práva byla nekalou soutěží porušena nebo ohrožena, se mohou proti rušiteli domáhat, aby se tohoto jednání zdržel a odstranil závadný stav. Dále mohou požadovat přiměřené zadostiučinění, které může být poskytnuto i v penězích, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment