Evidence odeslané pošty advokátem klienta - má povinnost vést evidenci nebo ne?
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Soudy, advokáti, právníci
Vede advokát evidenci o odeslané poště? Tedy pokud potřebuji doložit soudu, že dopis odeslal, najdu podací lístek u něj? Jde mi o rok 2016. Když bych se nedopátrala u něj, vydá mi pošta informaci k zásilce? Nebudu mít, ale číslo podaciho lístku. Co s tím? Navíc dopis se mi vrátil zpátky. Adresát si ji nevyzvedl. Děkuji, Svatava
ODPOVĚĎ:
Advokát by měl v rámci klientského spisu vést všechny listiny, tedy i podací lístky. Navíc předpokládám, že si výdaje za poštovné eviduje v rámci účetnictví jako výdaj a pak by podací lístky měl mít v účetní evidenci. Pokud se Vám dopis vrátil zpět, je na něm uvedeno podací číslo a pak by Vám pošta měla sdělit informace o datu odeslání. nepotřebovala byste tedy ani podací lístek.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Musí advokát uschovat podací lísty z pošty v advokátním spise klienta?