Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 3.00 (2 hlasů)

Ráda bych podala stížnost na OSPOD Louny jejich nadřízenému orgánu. Předpokládám, že je to krajský úřad v Ústí nad Labem, sociální odbor? Nejsem příbuzná oběti a nemám k dispozici konkrétní jméno pracovníka OSPOD Louny, mohu přesto stížnost podat? Jaká je lhůta na odpověď a prošetření? Jaké náležitosti má stížnost mít?
Děkuji za odpověď. Lucie

 

ODPOVĚĎ:
Stížností se rozumí písemné nebo ústní podání, které poukazuje na nesprávný postup pracovníků OSPODu nebo na jejich nevhodné chování při výkonu jejich pracovní činnosti. Stížnost může podat kdokoliv, tedy i Vy, ačkoliv nejste přímo do věci zainteresovaná. Lze podat i anonymní stížnost, akorát u této je rozdíl v tom, že Vás OSPOD nemůže vyrozumět o tom, jak danou věc vyřešil. Přijaté stížnosti musí být vyřízeny bezodkladně, odpovědně a bez průtahů, musí být prošetřeny všechny body stížnosti. Nicméně stížnost se nepodává k nadřízenému orgánu, nýbrž k vedoucímu daného úřadu – OSPODu (takto to stanovuje správní řád).
Stížnost musí obsahovat označení a adresu stěžovatele, označení úřadu, proti kterému směřuje (tj. OSPOD), uvedení předmětu stížnosti i všech ostatních skutečností a informací, které by mohly mít význam při prošetřování stížnosti, čeho se domáháte touto stížností, datum a Váš podpis.
Až v případě, kdy byste nebyla spokojena s výsledkem šetření a vyřízení Vaší stížnosti, můžete se obrátit na nadřízený orgán. O tomto musíte být poučena. V těchto případech se můžete také obrátit na veřejného ochránce práv- ombudsmana.

 

► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Může podat stížnost na chování nebo jednání OSPOD úředníků kdokoliv nebo jen rozhodnutím postižená osoba?
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.