Klient české pošty dostal žádost o náhradu škody za ztracený balíček s falešným podpisem - jak postupovat?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Trestní řízení
Česká pošta mi ztratila balíček, který byl pojištěný na 1.000 Kč. Následně po mě chtěla doklad o ceně balíčku, v balíčku bylo nosítko. Doklad o ceně už jsem neměla, tak jsem dodala cenu z internetu a konverzaci mezi mnou a paní, které jsem nosítko prodala za 700 Kč. 16.12.2019 mi přišel dopis, že mnou podána reklamace byla shledána důvodnou a že mé žádosti o náhradu škody bylo vyhověno v plné výši.
Cituji "Částku 790 Kč Vám poukazujeme dle vašeho požadavku." K tomu mi přišlo i prohlášení - náhrada škody, kterou já ale nevyplnila a nepodepsala. Jak se mám bránit? Já o žádný žádosti nevěděla a nepodepsala jsem ji. Není to trestný čin? Děkuji za brzkou odpověď. Agáta.
ODPOVĚĎ:
Je potřeba písemně rozporovat tuto žádost – obraťte se na Českou poštu s tím, že se nejedná o Váš podpis. Můžete se také obrátit na policii ČR (kteroukoliv pobočku), která prošetří, zda se tímto postupem některá osoba nedopustila některého trestného činu.
Štítky: