Dobrý den.
V květnu 2016 mi byl údajně opraven motor v osobním automobilu v autoservisu. Celá akce byla spojena se značnými problémy - je třeba přetěsnit motor, je přidřená vačka aj. V podstatě generální oprava motoru. Byly naúčtovány a vyfakturovány potřebné náhradni díly. Nicméně na STK cca 8.10.2016 bylo při nezávazné diskusi mechanikem zjištěno, že nic z vyfaktrurovaného nemůže být skutečností, ale "mechanik" provádějící "opravu" motoru, jej vyměnil za jiný. Tím by se dala vysvětlit i špatná funkce řazení rychlostních stupňů. V podstatě se jedná mechanikovo podvodné jednání. Ještě bych dodal, že dotyčný v autoservisu pracoval pro jeho majitele na svůj živnostenský list a v současné době zde již nepracuje a ani se autoopravárenstvím neživí.
a) kdo je odpovědný za opravu
b) jakou formou sepsat reklamaci, protože nevím "co" mohu od vyměněného motoru očekávat
c) jaký bude další postup
Děkuji Kožený
Oprava motoru auta - automechanik vyměnil celý motor bez dovolení a vědomí majitele automobilu
Odesláno:
Otevřeno 1538 x
1 odpověď
Host 3694
Mgr. Veronika Robotková (advokát)
Dobrý den,
reklamovat věc musíte tam, kde jste věc nechal opravit, tedy v příslušném autoservisu. Předpokládám, že i daný autoservis Vám vystavoval fakturu a další doklady bez ohledu na to, kdo opravu provedl. Ve Vašem případě se pravděpodobně bude jednat o skrytou vadu, jejíž reklamace musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let.
Doporučuji Vám uplatnit právo z vadného plnění (reklamaci) písemně u příslušného autoservisu. Pokud půjdete do autoservisu osobně, nechte si na druhém vyhotovení reklamace potvrdit převzetí písemnosti.
V reklamaci uveďte, kdy jste si nechal automobil opravit a co bylo předmětem opravy, dále kdy jste se dozvěděl o skryté vadě (vadu popsat) a dále uveďte, co po zhotoviteli žádáte (odstranění vady dodáním nové věci, slevu z ceny opravy nebo odstoupení od smlouvy a vrácení částky, kterou jste dal za opravu).
V případě, že zhotovitel odmítne Vaši reklamaci akceptovat, tak Vám dál nezbude než se obrátit na Českou obchodní inspekci (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/) s žádostí o mimosoudní řešení sporu nebo přímo na soud.
Odkaz na příslušné vzor naleznete zde:
http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/vzory-zdarma/vzory-zdarma.html
reklamovat věc musíte tam, kde jste věc nechal opravit, tedy v příslušném autoservisu. Předpokládám, že i daný autoservis Vám vystavoval fakturu a další doklady bez ohledu na to, kdo opravu provedl. Ve Vašem případě se pravděpodobně bude jednat o skrytou vadu, jejíž reklamace musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let.
Doporučuji Vám uplatnit právo z vadného plnění (reklamaci) písemně u příslušného autoservisu. Pokud půjdete do autoservisu osobně, nechte si na druhém vyhotovení reklamace potvrdit převzetí písemnosti.
V reklamaci uveďte, kdy jste si nechal automobil opravit a co bylo předmětem opravy, dále kdy jste se dozvěděl o skryté vadě (vadu popsat) a dále uveďte, co po zhotoviteli žádáte (odstranění vady dodáním nové věci, slevu z ceny opravy nebo odstoupení od smlouvy a vrácení částky, kterou jste dal za opravu).
V případě, že zhotovitel odmítne Vaši reklamaci akceptovat, tak Vám dál nezbude než se obrátit na Českou obchodní inspekci (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/) s žádostí o mimosoudní řešení sporu nebo přímo na soud.
Odkaz na příslušné vzor naleznete zde:
http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/vzory-zdarma/vzory-zdarma.html