Obracím se na Vás s dotazem, jak řešit mou situaci. Dne 6.1.2025 přestalo v bytě, ve kterém jsem nájemníkem, fungovat topení. Bydlím ve sklepním bytě, naproti přes chodbu bydlí soused, který má ve svém bytě kotel vytápějící naše patro. Sdělil mi, že poruchu řeší, už volal topenáře. O dva dny později mi sdělil, že proběhla návštěva topenářů, kteří potřebují objednat a vyměnit základní desku. Prý je dostupná skladem na různých e-shopech a do konce týdne by kotel měl být spravený. Nestalo se tak. Od našeho rozhovoru jsem souseda v domě již nezastihnul. Další týden topení stále nikdo neopravil. Dnes (21.01.2025), o 15 dní později od poruchy topení, jsem kontaktoval majitelku domu s dotazem, kdy bude topení opraveno. Na zprávy neodpovídá, když se pohybuje po domě (nebydlí v něm, jezdí sem kvůli administrativním záležitostem) tak se mi vyhýbá, dělá mrtvého brouka. V bytě mám už třetím týdnem teplotu průměrně 10 až 12 stupňů Celsia, chodím ve venkovním zimním oblečení, v noci se mi těžko usíná, bolí mě hlava z chladného vzduchu. Kotel na vlastní náklady opravit nemohu, jelikož nemám přístup do sousedova bytu. V bytě bydlím teprve 9 měsíců, skládal jsem vratnou jistinu ve výši téměř 24.000 Kč. Mimo jiné jsme v době podzimu řešili plísně, které se tvoří na stále stejných místech po celém bytě. Začal jsem 3x denně větrat, prádlo suším ve sklepě a denně používám odvlhčovač vzduchu. Plísně se přesto tvoří dál. Mám nízký příjem, na vratnou jistinu a provizi RK jsem si sjednal bankovní úvěr. Bojím se, že i kdybych se přestěhoval, vzhledem k tomu, že v lednici nelze žít, majitelka se vymluví na plísně a odmítne mi vrátit jistinu, která je pro mě významnou finanční částkou v možnostech hledání dalšího bydlení. Prosím, poraďte mi, jak takovou situaci řešit? Děkuji.