Chtěla bych Vás požádat o následující radu. Jsem nově členka výboru SVJ. Byla mi sdělena stížnost na vlastníka, který již půl roku nestírá chodbu. Máme tu z nějaké historické dohody ze shromáždění dohodu, že si každý bude stírat své patro (střídaní bytů na patře dle lichých a sudých týdnů). Jeden z vlastníků ale toto zcela ignoruje.
Předseda na to řekl, že to necháme setřít někým jiným a úklid vlastníkovi naúčtujeme. Stejně tak jsem četla upozornění na nepořádek u popelnic (ať to dotyčný uklidí, nebo mu bude úklid naúčtován). Mě by ale zajímalo, na základě čeho mi mu vlastně můžeme naúčtovat úklid. Četla jsem diskuze, že nikoho do stírání nutit nemůžeme. Stanovy máme v podstatě obecné a žádné klauzule o úklidu společných prostor tam nejsou. Jsou tam sice povinnosti udržovat pořádek, ale žádné sankce za nedodržování. A pochybuji, že na základě dohody na shromáždění a zápisu z něj, můžu někomu dávat pokuty, že nesetřel chodbu...Jak toto lze řešit bez porušení zákona a vzhledem k vymahatelnosti? Ne že bychom někoho za to hnali k soudu, spíš se bojím, aby on nežaloval nás pokud po něm budeme chtít uhrazení úklidu, se kterým nesouhlasil...Byli i návrhy, aby se obstarala externí firma na úklid. Tak to dělá dost SVJček a naše shromáždění by určitě souhlasilo. Problém je, že nemáme pro úklid ve spol. prostorech zázemí. (tekoucí voda je jen v jednom vchodě a pouze ledová). Děkuji a přeji pěkný den. Alice