Daně, obchod, živnost, podnikání
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. listopad 2016
Zákazník si zakoupí kuchyň v obchodním domě, zakoupí si dopravu a montáž v tomtéž OD (kterou však provádí externí firma), díl kuchyně poškozen, objednán nový, dojde od výrobce kuchyně řádně do 30 dnů prodejci, ten pak dá požadavek na opravu externí firmě (např. 3 dny před koncem lhůty), musí být vše i stou montáží do 30 dnů nebo je zde nějaká výjimka, prodloužení lhůty. Děkuji za odpověď, Petra.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. listopad 2016
Zákazník si zakoupí kuchyň v obchodním domě, zakoupí si dopravu a montáž v tomtéž OD (kterou však provádí externí firma), díl kuchyně poškozen, objednán nový, dojde od výrobce kuchyně řádně do 30 dnů prodejci, ten pak dá požadavek na opravu externí firmě (např. 3 dny před koncem lhůty), musí být vše i stou montáží do 30 dnů nebo je zde nějaká výjimka, prodloužení lhůty. Děkuji za odpověď, Petra.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. listopad 2016
Mám dotaz ohledně vrácení peněz za zboží ve 14ti denní lhůtě (bez udání důvodu). Zákazník si objednal čtyři kusy věcí (oblečení), zaplatil cenu zboží + poštovné 80, -. Jeden kus zboží vrátil. Jsem povinna mu vrátit první poštovné, ale v jaké výši? Celých 80, -? Nebo to mám vydělit čtyřmi? Pamatuje na toto zákon? A nadále do budoucna:
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. listopad 2016
Mám dotaz ohledně vrácení peněz za zboží ve 14ti denní lhůtě (bez udání důvodu). Zákazník si objednal čtyři kusy věcí (oblečení), zaplatil cenu zboží + poštovné 80, -. Jeden kus zboží vrátil. Jsem povinna mu vrátit první poštovné, ale v jaké výši? Celých 80, -? Nebo to mám vydělit čtyřmi? Pamatuje na toto zákon? A nadále do budoucna:
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. listopad 2016
Mám dotaz ohledně vrácení peněz za zboží ve 14ti denní lhůtě (bez udání důvodu). Zákazník si objednal čtyři kusy věcí (oblečení), zaplatil cenu zboží + poštovné 80, -. Jeden kus zboží vrátil. Jsem povinna mu vrátit první poštovné, ale v jaké výši? Celých 80, -? Nebo to mám vydělit čtyřmi? Pamatuje na toto zákon? A nadále do budoucna:
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. listopad 2016
Mám dotaz ohledně vrácení peněz za zboží ve 14ti denní lhůtě (bez udání důvodu). Zákazník si objednal čtyři kusy věcí (oblečení), zaplatil cenu zboží + poštovné 80, -. Jeden kus zboží vrátil. Jsem povinna mu vrátit první poštovné, ale v jaké výši? Celých 80, -? Nebo to mám vydělit čtyřmi? Pamatuje na toto zákon? A nadále do budoucna:
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. listopad 2016
02/2015 koupen mobil (Navis trade s. r. o.), 16.9.2016 odeslán do autorizovaného servisu na záruční opravu sluchátek a nezáruční opravdu displeje, 19.9.2016 doručeno, 22.9.2016 cenový návrh vyšší než cena nového zařízení, o sluchátkách se nezmiňují, 27.9. zamítám opravu mobilu, požaduji opravu sluchátek, 5.10.2016 odeslání ze servisu (zjistil jsem si sám), 13.10.2016 navrácení do servisu pochybením přepravní společnosti, ten den servis i vyrozumím.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. listopad 2016
02/2015 koupen mobil (Navis trade s. r. o.), 16.9.2016 odeslán do autorizovaného servisu na záruční opravu sluchátek a nezáruční opravdu displeje, 19.9.2016 doručeno, 22.9.2016 cenový návrh vyšší než cena nového zařízení, o sluchátkách se nezmiňují, 27.9. zamítám opravu mobilu, požaduji opravu sluchátek, 5.10.2016 odeslání ze servisu (zjistil jsem si sám), 13.10.2016 navrácení do servisu pochybením přepravní společnosti, ten den servis i vyrozumím.
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zveřejněno: 18. listopad 2016
Jak optimalizovat daň z příjmu prodaných práv k družstevnímu bytu. Se sestrou jsme zdědily malý družstevní byt (práva) po mamince. U notáře je bylo třeba přepsat pouze na 1 osobu, tudíž byly přepsány na sestru a dostala závazek vyplacení do roka. Notář zapsal cenu 800.000 v 06/2016. Do měsíce se byt prodal za 990.000, realitka si vzala 50.000.
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zveřejněno: 18. listopad 2016
Jak optimalizovat daň z příjmu prodaných práv k družstevnímu bytu. Se sestrou jsme zdědily malý družstevní byt (práva) po mamince. U notáře je bylo třeba přepsat pouze na 1 osobu, tudíž byly přepsány na sestru a dostala závazek vyplacení do roka. Notář zapsal cenu 800.000 v 06/2016. Do měsíce se byt prodal za 990.000, realitka si vzala 50.000.