U prodejce jsme uplatnili záruku nad rámec zákonné lhůty - jedná se o prasklý rám jízdního kola, na který výrobce (a tedy i prodejce) poskytnul prodlouženou záruku v trvání 5 let. Jízdní kolo jsme koupili dne 12.4.2021 za částku 49.999 Kč a v 10/2024 jsme si všimli, že je rám kola prasklý. Prodejce reklamaci uznal, ale chce ji vyřešit následujícím
způsobem: vyplatí nám částku 24.863 Kč a celé jízdní kolo si nechá. S tímto řešením zásadně nesouhlasíme. Jízdní kolo se aktuálně nachází u výrobce v Německu (Winora) a ten kolo (nebo alespoň komponenty bez rámu) odmítá vrátit, prý "z bezpečnostních důvodů". Jinou možnost vyřešení reklamace nám prodejce nenabídnul, protože výrobce již prodává pouze elektrokola, takže nový rám nemá a neprovádí ani opravy. Prodávající se neustále jen odvolává na výrobce - výrobce, který nabídl prodávajícímu vyřešení reklamace tím způsobem, že mu uhradí 70% kupní ceny kola (prodávající kolo koupil od výrobce tedy za částku 35.480 Kč), ale pro nás by to tedy byla ani ne polovina pořizovací ceny kola. Jinak se tedy ještě výrobce odvolává na to, že uznání reklamace je pouze jeho dobrá vůle, že jsme prý nesplnili podmínku, že kolo musí být každý rok pravidelně u prodejce servisované. O této skutečnosti jsme ale rozhodně nebyli prodejcem informováni a tato informace není uvedena ani v provozním řádu v kapitole "garance" ani nikde jinde. Prosím tedy o radu, jak se máme k dané situaci postavit. V příloze Vám posílám komunikaci prodejce s výrobcem, kterou nám prodejce zaslal. Dále ještě posílám kapitolu Garance z provozního řádu. Velice Vám děkuji za posouzení.