Počet stránek ve webu: 47887

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 5.00 (1 hlas)
    Odškodnění od zubaře za nesprávnou léčbu (foliová rovnátka, zub nemá kořen)
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    2023 jsem zahájila léčbu foliovými rovnátky. Před zahájením léčby mi udělali rentgen a vyšetření, aby zhodnotili možnosti léčby. Vše vyhodnotili, že je v pořádku a můžeme začít. Po roce léčby se mi začal viklat zub. Lékařka zkoumala můj první rentgen a řekla, že tam nic nevidí a že si mám zajít na vyšetření, že to vypadá na paradontózu. A pozastavila léčbu. Šla jsem ke svému lékaři a ten mi řekl, že paradontóza tam není a udělal mi rentgen. Na rentgenu je vidět, že zub nemá kořen. Výsledek rentgenu je shodný s rentgenem, který mi dělali před zahájením léčby. O chybějícím kořenu se nikdo nikdy nezmínil. Jelikož mi léčbu zastavili a zuby nijak nezafixovali, došlo opět k posunu zubů. Nyní to vypadá jako bych rovnátka nikdy nenosila a hrozí mi ztráta zubu. Je možné po klinice požadovat vrácení peněz za to, že jsem nebyla upozorněna na to, že tlakem rovnátek může dojít ke ztrátě zubu? Kdyby mi to řekli, léčbu bych vůbec nepodstupovala. Cena za rovnátka a nový zub je opravdu vysoká. Děkuji za odpověď.

    Odpověď:

    Ve Vámi popsaném případě je nutné vyjasnit, zda klinika nějak odborně pochybila - tzn. zda byla povinna Vás o kontraindikaci (v podobě chybějícího kořene zubu) předem informovat. Na tuto otázku neumím odpovědět, jelikož nejsem stomatologem. Existuje více způsobů, jak se můžete pokusit o získání relevantních odborných informací:

    1/ Na předmětnou kliniku se můžete obrátit s písemnou stížností (ve smyslu § 93 a násl. zákona o zdravotních službách).

    V této stížnosti popište, v čem spatřujete odborné pochybení kliniky a požádejte o vrácení uhrazené ceny. Pokud nebudete s vyřízením stížnosti klinikou spokojena, budete se moci "odvolat" k místně příslušnému krajskému úřadu. Ten zahájí šetření, v jehož rámci si (pravděpodobně) opatří odborné vyjádření - na jeho základě pak rozhodne, zda klinika pochybila či nikoli. Tímto způsobem se tedy budete moci dozvědět, zda klinika postupovala správně nebo nesprávně.

    2/ Od kliniky si můžete vyžádat kopii zdravotnické dokumentace a konzultovat její postup s jiným poskytovatelem zdravotních služeb (samozřejmě ve stejném oboru).

    3/ Se stížností se můžete také obrátit na Českou stomatologickou komoru:

    https://dent.cz/kontakty/stiznosti 

    4/ Můžete si také objednat vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců naleznete zde:

    https://seznat.justice.cz 

    Zjistíte-li tímto způsobem, že klinika odborně pochybila, budete se moci po ní domáhat odčinění způsobené újmy, případně vrácení uhrazené ceny. Pokud by klinika nebyla ochotna se s Vámi dohodnout, bylo by nutné se v této věci obrátit s žalobou na soud. Pro učinění tohoto právního kroku Vám doporučuji využít služeb advokáta:

    www.advokatikomora.cz 

    (a to advokáta zabývajícího se oblastí občanského práva).

    ______________________________

    Právní předpisy zmiňované v odpovědi:

    • zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách)
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.
    Komentáře pod články slouží k okomentování stránky. Pokud chcete poslat dotaz našim právníkům, pokračujte ZDE. Do komentářů prosíme nevkládejte dotazy. Děkujeme.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování