Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. říjen 2013
Kupuji byt a rád bych si ověřil, že na bytu nevázne žádná nájemní smlouva, abych nekoupil byt s nájemníkem. Majitel bytu samozřejmě tvrdí že ne. Pomůže mi nějak prohlášení prodávajícího v kupní smlouvě, že věc nemá právní vady dle § 499 Občanského zákoníku? Je zamlčená nájemní smlouva ke kupovanému bytu právní vadou?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. říjen 2013
Kupuji byt a rád bych si ověřil, že na bytu nevázne žádná nájemní smlouva, abych nekoupil byt s nájemníkem. Majitel bytu samozřejmě tvrdí že ne. Pomůže mi nějak prohlášení prodávajícího v kupní smlouvě, že věc nemá právní vady dle § 499 Občanského zákoníku? Je zamlčená nájemní smlouva ke kupovanému bytu právní vadou?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. říjen 2013
Kupuji byt a rád bych si ověřil, že na bytu nevázne žádná nájemní smlouva, abych nekoupil byt s nájemníkem. Majitel bytu samozřejmě tvrdí že ne. Pomůže mi nějak prohlášení prodávajícího v kupní smlouvě, že věc nemá právní vady dle § 499 Občanského zákoníku? Je zamlčená nájemní smlouva ke kupovanému bytu právní vadou?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. září 2013
Můj let s cestovní kanceláří měl velké zpoždění (7 hodin), nešlo o stávku ani vlivy počasí, pouze zpoždění. Tento let jsem proto reklamovala. Cestovní kancelář po mě požaduje palubní lístky, ale já je omylem vyhodila. Mám letenku, razítko v pase a reklamační lístek (protože jsem musela reklamovat kufr) s datumem a číslem problémového letu.
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. září 2013
Můj let s cestovní kanceláří měl velké zpoždění (7 hodin), nešlo o stávku ani vlivy počasí, pouze zpoždění. Tento let jsem proto reklamovala. Cestovní kancelář po mě požaduje palubní lístky, ale já je omylem vyhodila. Mám letenku, razítko v pase a reklamační lístek (protože jsem musela reklamovat kufr) s datumem a číslem problémového letu.
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. září 2013
Můj let s cestovní kanceláří měl velké zpoždění (7 hodin), nešlo o stávku ani vlivy počasí, pouze zpoždění. Tento let jsem proto reklamovala. Cestovní kancelář po mě požaduje palubní lístky, ale já je omylem vyhodila. Mám letenku, razítko v pase a reklamační lístek (protože jsem musela reklamovat kufr) s datumem a číslem problémového letu.
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. září 2013
Kolem 28.7. 2013 jsem zakoupil ojetou dodávku za 49.000 Kč. Od uzavření kupní smlouvy jsem s ní najel cca 500 km a nyní se zlomil ventil v jednom válci a způsobil škodu na vozidle s následnou opravou za 31.000 Kč. Chtěl bych se zeptat, zda mohu od předchozího majitele požadovat zaplacení této opravy? Děkuji za odpověď. Děkuji, Ctirad
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. září 2013
Kolem 28.7. 2013 jsem zakoupil ojetou dodávku za 49.000 Kč. Od uzavření kupní smlouvy jsem s ní najel cca 500 km a nyní se zlomil ventil v jednom válci a způsobil škodu na vozidle s následnou opravou za 31.000 Kč. Chtěl bych se zeptat, zda mohu od předchozího majitele požadovat zaplacení této opravy? Děkuji za odpověď. Děkuji, Ctirad
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. září 2013
Jak se při reklamaci posuzuje délka vlastního rozhodnutí o reklamaci a co přesně tento pojem v praxi znamená? Mám to chápat tak, že pokud prodejce do 3 dnů, respektive do doby potřebné k odbornému posouzení, nevyrozumí zákazníka o neuznané reklamaci a takto učiní až na konci 30 denní lhůty, jedná se o porušení zákona a zákazník smí odstoupit od smlouvy?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. září 2013
Jak se při reklamaci posuzuje délka vlastního rozhodnutí o reklamaci a co přesně tento pojem v praxi znamená? Mám to chápat tak, že pokud prodejce do 3 dnů, respektive do doby potřebné k odbornému posouzení, nevyrozumí zákazníka o neuznané reklamaci a takto učiní až na konci 30 denní lhůty, jedná se o porušení zákona a zákazník smí odstoupit od smlouvy?