Počet stránek ve webu: 43.234

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V roce 2009 jsem prodal dům v historickém centru Tábora, kupec byl stavební inženýr. Kupní smlouva byla sestavena právníkem, který ji 25.9.2010 spolupodepsal jako vedlejší účastník. Dům byl prodán, jak stojí a leží, kupující si dům řádně prohlédl (jako stavební inženýr dokázal velmi dobře posoudit, v jakém stavu se nachází) a vůči jeho technickému stavu neměl žádné výhrady (vše uvedeno v kupní smlouvě). Nyní kupec začal 9. března 2010 prostřednictvím emailů reklamovat tzv. údajnou skrytou vadu netěsnosti rozvodů ústředního topení (bude se zřejmě odvolávat na § 599 občanského zákoníku), což se prý projevuje nutností potřeby dotlakovaní vody 2-3 x za topnou sezonu.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V roce 2009 jsem prodal dům v historickém centru Tábora, kupec byl stavební inženýr. Kupní smlouva byla sestavena právníkem, který ji 25.9.2010 spolupodepsal jako vedlejší účastník. Dům byl prodán, jak stojí a leží, kupující si dům řádně prohlédl (jako stavební inženýr dokázal velmi dobře posoudit, v jakém stavu se nachází) a vůči jeho technickému stavu neměl žádné výhrady (vše uvedeno v kupní smlouvě). Nyní kupec začal 9. března 2010 prostřednictvím emailů reklamovat tzv. údajnou skrytou vadu netěsnosti rozvodů ústředního topení (bude se zřejmě odvolávat na § 599 občanského zákoníku), což se prý projevuje nutností potřeby dotlakovaní vody 2-3 x za topnou sezonu. Tato vada se však při předání nemovitosti nevyskytovala, nemovitost mu byla předána bez závad, což kupec potvrdil podpisem kupní smlouvy. Navíc pokud by voda někde unikala, muselo by se to někde projevit, kupec se však o žádné mokré stěně nezmiňuje.
Podle mého názoru je nesmysl rozbourat rozvody v celém domě, neboť prasklé či netěsné topení se vyznačuje masivním únikem vody po celém domě a tlak vody prudce klesne již během 1 hodiny. Toto se však nestalo. Pokud však kupec začal topit až opožděně, pak je možné, že rozvody zamrzly a nyní má problémy, já jsem ho při předávání domu výslovně upozorňoval, aby vzhledem k tuhé zimě začal topit co nejdříve. Jeho tvrzení tudíž již není věrohodné z toho důvodu, že začal reklamovat až na samém konci topné sezony, pokud by jím zmíněné problémy skutečně existovaly, tak by se musily projevit již na počátku zimních měsíců.
Může kupec za těchto okolností vůbec uplatňovat nějaké nároky? Toto je klíčová otázka, prosím o její zodpovězení.
Zjevné neboli faktické vady (pokud se vůbec vyskytovaly) vzal kupec na vědomí prohlášením, že kupuje nemovitost, jak stojí a leží, jaká je právní situace u tak zvaných skrytých vad v případě obvyklého stavu u starého domu? Lze v případě starého domu z roku 1928 např. tvorbu plísně považovat za skrytou vadu? Za kolik dní či týdnů po doručení konkrétně formulované žaloby proběhne první soudní řízení? Je běžné i u vyšších pohledávek zaslat platební příkaz? Soudní obsílky se zasílají zpravidla do vlastních rukou, co se stane, když adresát i po několika pokusech o doručení obsílku nepřevezme? Dan

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den. Přes jeden internetový portál jsem si od jisté osoby "zakoupila" zboží na dobírku. V balíčku mi ovšem dorazilo něco úplně jiného, než jsem zaplatila. Můžete mi poradit, jestli se s tím dá něco dělat? Děkuji, Izabela

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Koupila jsem si zimní boty, při reklamaci v prodejně kde jsem je koupila mi bylo řečeno, že je nový majitel, který již nemá nic společného s mými boty, že už jen doprodávají zbytky bot předešlého majitele a boty si musím na reklamaci poslat sama. Je to běžný postup? Děkuji, Andrea

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.