Počet stránek ve webu: 47829

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 5.00 (1 hlas)
    Pojišťovna zamítla plnění pracovního úrazu i když jiná pojišťovna pojistku plnila - jak se bránit?
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Můj dospělý syn měl pracovní úraz, spadl mu na nohu 80 kg pracovní stůl při stěhování v práci. Chtěla bych vědět, zda jsou základní pojišťovací podmínky stanoveny zdravotní pojišťovnou pro všechny nebo si je každá pojišťovna tvoří sama, což mi připadá zvláštní. Jedná se o to, že pracovní uraz byl řádně odškodněn v rámci zaměstnání. Mám, ale dvě další pojistky soukromé, kdy jedna česká pojišťovna mi úraz bez problému odškodnila bezmála 5.000 Kč a druhá Kooperativa mi napsala, že na odškodnění nemám nárok. Napsal jsem jim, že mi to druhá pojišťovna bez problémů odškodnila, špatně to pochopili, odepsali, že se pracovní úrazy odškodňují jinak jak běžné a já jsem jim přitom psal, že mám druhou soukromou pojistku přesné znění přikládám.
    Česká pojišťovna:
    Položka oceňovací tabulky podle diagnózy od lékaře: 249 - Pohmoždění těžšího stupně jednoho nebo více prstů nohy s náplasťovou imobilizací nebo klidovou léčbou Doba léčení úrazu ve dnech 21 dnů 4.700 Kč. Výši pojistného plnění jsme vypočítali podle diagnózy, kterou Vám určil lékař, oceňování tabulky a pojistné částky sjednané ve Vaší pojistné smlouvě. Pohmoždění těžšího stupně 8%. Zároveň jsme zohlednili i benefit Navýšení pojistné částky o 10 % pro účely výpočtu pojistného plnění.
    Kooperativa:
    Druh pojistné události Tělesné poškození způsobené úrazem. Ukončili jsme šetření pojistné události Vážený pane Xxxxxxxxxxxx, k pojistné události Vám sdělujeme, že na základě oceňovacích tabulek a dodaných podkladů Vám nemůžeme vyplatit pojistné plnění. Kód v oceňovací tabulce: 333 - Pohmoždění na dolní končetině těžšího stupně 1,5 % 

    Ve smlouvě máte sjednané: Pojištění pro případ tělesného poškození úrazem od 6 % Hodnocení v oceňovací tabulce tento počet procent nedosáhlo. Je nám líto, že Vám nemůžeme dát jinou zprávu, a věříme, že se nám podařilo vše vysvětlit.

    Prosím dá se ještě někde poslat stížnost na jejich vyjádření všeobecně na nějakou kancelář pojistitelů.
    Děkuji mockrát.

    Odpověď:

    Ze znění dotazu usuzuji, že v obou případech (u České pojišťovny i u pojišťovny Kooperativa) se jednalo o úrazové pojištění. Jelikož se jedná o komerční pojištění, určuje si každá pojišťovna pojistné podmínky sama – může se tak skutečně stát, že tentýž úraz je jednou pojišťovnou bez potíží odškodněn, zatímco jinou pojišťovnou je odškodnění zamítnuto (jelikož její pojistné podmínky jsou nastaveny odlišně).

    V současné chvíli Vám doporučuji nahlédnout do pojistných podmínek, na které se pojišťovna Kooperativa odkazuje a ověřit, zda úraz Vašeho syna (resp. rozsah tohoto úrazu) skutečně spadá do pojistné výluky, resp. že pojištěny jsou pouze úrazy v takovém rozsahu, jakého úraz Vašeho syna nedosáhl.

    Budete-li trvat na svém přesvědčení, že úraz Vašeho syna měl být odškodněn i ze strany pojišťovny Kooperativa, můžete se proti jejímu zamítavému stanovisku odvolat (přičemž toto odvolání je nutné adresovat opět pojišťovně Kooperativa).

    Pokud je mezi Vámi a pojišťovnou Kooperativa uzavřeno životní pojištění (což ze znění dotazu spíše nepředpokládám), bylo by možné, aby byl tento spor rozhodnut finančním arbitrem:

    https://www.finarbitr.cz 

    (jak to vyplývá z § 1/1 písm. e) zákona o finančním arbitrovi).

    Spor mezi Vámi a pojišťovnou Kooperativa (pakliže se jedná o úrazové a nikoli životní pojištění) může být vyřešen mimosoudně, a to Českou obchodní inspekcí (§ 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele):

    https://coi.gov.cz/informace-o-adr/ 

    Na postup pojišťovny si můžete rovněž stěžovat u České národní banky:

    https://www.cnb.cz/cs/ 

    která vykonává nad činností pojišťoven dozor. Dle mého mínění však takový krok Váš spor s pojišťovnou spíše nevyřeší (jelikož Česká národní banka není povolána k tomu, aby řešila spory, nýbrž pouze k tomu, aby dohlížela nad aktivitami pojišťoven).

    Poslední z možností, jak nastalý spor vyřešit, je podání žaloby k soudu. Rozhodnete-li se postupovat tímto způsobem, doporučuji Vám využít služeb advokáta:

    www.advokatikomora.cz 

    (a to advokáta zabývajícího se oblastí občanského práva).

    ______________________________

    Právní předpisy zmiňované v odpovědi:

    • zákon č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi
    • zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.
    Komentáře pod články slouží k okomentování stránky. Pokud chcete poslat dotaz našim právníkům, pokračujte ZDE. Do komentářů prosíme nevkládejte dotazy. Děkujeme.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování