Pokuta pošťačce u přepážky za prohození balíků - odesílatel vymáhá škodu pro pozdní doručení zboží
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Náhrada škody
05/2018 jsem fyzicky prohodila balíky k poslání - jsem pracovník přepážky, zásilka došla, ale bohužel jiná. Může po mě chtít firma, které balíky byly, zaplatit i jiné poplatky kromě poštovného? Říkají, že nejspíš dostanou nějaké penále kvůli včasnému nedodání zboží. Mají na to nárok? Děkuji, Klaudie.
ODPOVĚĎ:
Pokud k prohození balíku došlo v rámci Vašeho zaměstnání, vůči odesílateli tedy odpovídá Váš zaměstnavatel. Ten by mohl být povinen hradit případné penále, které bude muset případně odesílatel uhradit.
Vy byste však mohla odpovídat za vzniklou škodu (částku, kterou by zaměstnavatel musel uhradit odesílateli) zaměstnavateli, a to až do výše 4,5 násobku Vašeho průměrného výdělku.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Do jaké škody ručí zaměstnanec za škodu svému zaměstnavateli?
- Odpovědnost zaměstnance za škodu zaměstnavalite - do jaké maximální výše?