Daně, obchod, živnost, podnikání
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
10.5.10 jsme uzavřeli s projektantskou firmou smlouvu o díle na vypracování projektové dokumentace na přístavbu rodinného domku. Zhotovitel nedoržel podmínky předání díla do 31.5 jak stanoví smlouva a neustále oddaluje dodání dokumence, bez níž nemůžeme pokračovat v dalších krocích souvisejících se zahájením stavby. Dle smlouvy jsme zaplatili zálohu. Za každý den prodlení nám zhotovitel uhradí 0,2% slevy z ceny dle smlouvy.
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
Můj dotaz
- jak dlouho může dodání projektu oddalovat?
- co mám udělat pro to, když budu chtít odstoupit od smlouvy? jak mi bude vrácena již zaplacená záloha.
Děkuji, Maruška
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Živnosti a jejich provozování
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
Syn má vydané živnostenské listy na mou adresu - tedy adresu majitelky bytu, dříve na této adrese měl i trvalý pobyt, který byl nedávno zrušen. Syn se dostává do platební neschopnosti i z podnikání, prosím můžete mě poradit, jak mám docílit toho, aby u živnosti syna byla změněna adresa? Děkuji mockrát za odpověď. Naďa
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Živnosti a jejich provozování
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
Syn má vydané živnostenské listy na mou adresu - tedy adresu majitelky bytu, dříve na této adrese měl i trvalý pobyt, který byl nedávno zrušen. Syn se dostává do platební neschopnosti i z podnikání, prosím můžete mě poradit, jak mám docílit toho, aby u živnosti syna byla změněna adresa? Děkuji mockrát za odpověď. Naďa
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
V únoru roku 2009 jsme s manželem zakoupili nový automobil Renault Megane. Jako dárek od prodejce jsme obdrželi parkovací senzory, které prodejce namontoval. Na podzim jsme senzory reklamovali, prodejce je údajně vyměnil, vydržely zhruba týden a reklamovali jsme je znovu. To už se objevily i jiné závady na automobilu samotném (špatný výkon motoru za studena, "vrzání" v palubce, praskání při stahování okna, poruchy funkce stěračů).
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
V únoru roku 2009 jsme s manželem zakoupili nový automobil Renault Megane. Jako dárek od prodejce jsme obdrželi parkovací senzory, které prodejce namontoval. Na podzim jsme senzory reklamovali, prodejce je údajně vyměnil, vydržely zhruba týden a reklamovali jsme je znovu. To už se objevily i jiné závady na automobilu samotném (špatný výkon motoru za studena, "vrzání" v palubce, praskání při stahování okna, poruchy funkce stěračů).
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
Jsem člen vlastníků bytových jednotek. V rámci revitalizace domu (výměna oken a zateplení) byly zjištěny závady, které hlavní dodavatel i subdodavatel uznal a slíbil odstranit, ale nečiní tak.
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
Jsem člen vlastníků bytových jednotek. V rámci revitalizace domu (výměna oken a zateplení) byly zjištěny závady, které hlavní dodavatel i subdodavatel uznal a slíbil odstranit, ale nečiní tak.
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
V říjnu 2009 jsem od firmy Auto Dufek chtěl koupit auto za 20.000 Kč. Domluvil jsem se s majitelem firmy na koupi. Ten mi řekl, že na autě je potřeba udělat kompletní údržbu a tu si zaplatím zvlášť fakturou za servis. Domluvili jsme se čeho se údržba bude týkat. Vystavil mi smlouvu na koupi vozu a já zaplatil 20.000 Kč. Při přebrání vozidla jsem zaplatil ještě 10.000 Kč za fakturu za servis. Po týdnu provozu auta jsem byl nucen odstoupit od smlouvy o koupi pro skrytou závadu na vozidle. Prodávající mi bez problémů vrátil 20 tis. Kč. Avšak peníze za servis mi odmítl vrátit s odůvodněním, že to byl servis, který jsem si objednal. Mohu po něm něco nárokovat? Jaké položky z faktury? Není věc již promlčena?
Faktura za servis obsahuje:
Motorový olej, olejový a vzduchový filtr, svíčky, kabely ... 1.767 Kč bez DPH
Naplnění klimatizace ... 1.785 Kč bez DPH
Práce ... 4.284 Kč bez DPH
Děkuji, Honza
Faktura za servis obsahuje:
Motorový olej, olejový a vzduchový filtr, svíčky, kabely ... 1.767 Kč bez DPH
Naplnění klimatizace ... 1.785 Kč bez DPH
Práce ... 4.284 Kč bez DPH
Děkuji, Honza
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
Nájemní smlouvou jsem si najala nebytový prostor pro zřízení elektroobchodu. Vlastník objektu (fa s.r.o) můj smluvní partner-pronajímatel však nebyl správcem objektu (adresátem plateb nájmu za služby), platby za nájem a platby za nájem služeb jsem proto hradila smluvně dohodnutým způsobem dvěma subjektům na dva rozličné účty dle splátkových kalendářů (daňových dokladů) k nájemní smlouvě, bezhotovostně.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 5. červenec 2010
Nájemní smlouvou jsem si najala nebytový prostor pro zřízení elektroobchodu. Vlastník objektu (fa s.r.o) můj smluvní partner-pronajímatel však nebyl správcem objektu (adresátem plateb nájmu za služby), platby za nájem a platby za nájem služeb jsem proto hradila smluvně dohodnutým způsobem dvěma subjektům na dva rozličné účty dle splátkových kalendářů (daňových dokladů) k nájemní smlouvě, bezhotovostně.