Daně, obchod, živnost, podnikání
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 16. květen 2010
V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 1. květen 2010
Koupila jsem si zimní boty, při reklamaci v prodejně kde jsem je koupila mi bylo řečeno, že je nový majitel, který již nemá nic společného s mými boty, že už jen doprodávají zbytky bot předešlého majitele a boty si musím na reklamaci poslat sama. Je to běžný postup? Děkuji, Andrea
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Přihlásila jsem se do literární soutěže přes internet na Slovensko 20.12.2009, vložila jsem údaje kvůli možné výhře a přiložila soutěžní příspěvek básničku. Nyní jsem dostala fakturu za uzavřenou smlouvu na 60 Euro, splatnou do týdne. Když jsem vznesla námitku, že o žádné faktuře nevím (nic jsem nepodepisovala, nemám žádné doklady) dostala jsem odpověď, že je to automatické a odstoupení od smlouvy mě bude navíc stát pokutu 40 Euro + fakturečné = 100 Euro! Mohu se nějak bránit? Musím zaplatit? Jsme studentka, děkuji, Ilona.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. duben 2010
Dne 15.2. 2010 jsem si koupil osobní ojetý vůz od soukromé osoby. Po pár dnech jsem zjistil, že auto má závady o kterých mi nebylo řečeno (podezření z nefunkčnosti airbagu jelikož stále svítí jeho kontrolka a řídící jednotka vozu v servisu nekomunikuje a to vše i přes tvrzení prodávájícího že auto airbagy na 100% má funkční a stačí pouze v servisu smazat chybu. I přes měsíc starou technickou kontrolu bylo číslo typu motoru nečitelné tudíž evidenční kontrolou již auto neprošlo. Na webových stránkách prodejce - www.autohonza.cz je uvedeno, že prodávající prodává nehavarované vozy, ale po bližším prohlédnutí vozu je zřejmé že bylo nabouráno na pravý bok. Autem jsem najel cca 150km a poté přestalo jet a je nepojízdné. I přes tyto skutečnosti je ve smlouvě uvedena poznámka "S holedem na stav a předchozí poškození vozidla poskytnuta sleva z celkové ceny 20 000,- kč." Je možno se proti takovéto smlouvě právně bránit a požadovat slevu z kupní ceny nebo nejlépe od smlouvy odstoupit? Děkuji, Ctirad.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 24. duben 2010
Dne 19.12.2009 jsme reklamovali v Brně zavážecí loďku.Bylo nám řečeno, že reklamace potrvá více než 30dní z důvodu poslání loďky do Holandska. Datum do kdy ale nebylo slovně ani písemně stanoveno. Teď už je 29.3.2010 a už měsíc do prodejny voláme a stále se jen vymlouvají a lžou, že lodku ještě nemají, že máme počkat do dalšího pátku (nejdřív tvrdili,že k loďce nemají ovladač, dnes mi bylo řečeno,že jim ještě ani loďka nepřišla).
Máme nárok na vrácení peněz nebo musíme čekat, možná i další týdny? A kdyby jsme měli nárok na vrácení peněz, musí nám je vyplatit hned na místě nebo musíme na peníze čekat? Děkuji za odpověď, Hana
Máme nárok na vrácení peněz nebo musíme čekat, možná i další týdny? A kdyby jsme měli nárok na vrácení peněz, musí nám je vyplatit hned na místě nebo musíme na peníze čekat? Děkuji za odpověď, Hana