Daně, obchod, živnost, podnikání
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Koupila jsem rozbalený vysavač na baterii (Dyson) s roční zárukou. Těsně před koncem záruky se výrazně snížil čas vysávání. Faktura byla vystavena 21.5.2017 a 20.5.2019 jsem prodejci odeslala e-mailem reklamační list, který má na stránkách, a vysavač následoval poštou. Reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním:
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Živnosti a jejich provozování
Měla bych dotaz na podmínky a možnosti k nabízení pozemku (prostor) na stanování (přenocování, kemping), popř. možnost přistavění vlastních karavanů společnosti Permission Marketing Europe s. r. o. , Ostrava IČO 02879395 nebo možnost parkování vlastním karavanem.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
30.3. 2016 jsme podepsali dodatek smlouvy o rozšíření poskytovaných služeb poskytnutí internetu s firmou UNET v domění že je tato služba jako ty předešlé na dobu určitou 2 roky, Až nyní jsem zjistil že je služba podle smlouvy do 31.8.2021 tedy na 65 měsíců. Navíc se původní firma UNET změnila v roce 2018 na firmu PODA sídlící úplně někde jinde.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Jsem majitelkou CHS a chovám psy s průkazem původu, tedy PP. 10.8.2018 jsem prodala štěně * 17.6.2018 novému majiteli. Štěne bylo prohlédnuto veterinárním lékařem při kontrole vrhu, kterou jako CH, S máme povinnou. Štěně bylo shledáno "zdravé a bez vad". Po prodeji cca 2,5 měsíce (celou dobu majitel o pejskovi informoval jak se mu daří, jak prospívá a jak jej milují) píše, že pejsek neraguje na rány na hluk, na volání, ale jinak je v pořádku, baští, hraje si, o vše se zajímá.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Soused zabírá o 1,8 m po celé délce 20 m můj pozemek, hájí se tím, že je to vydržené a plot tam stojí dlouho (více jak 10 let). Dokonce si směrem na můj pozemek postavil bránu a umístil plechové garáže přímo u plotu. Jakým způsobem se domohu, aby plot byl na správné hranici?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
U akciové společnosti jsem ve funkci statutárního ředitele, nicméně tuto funkci již dále nechci zastávat. Majitel společnosti s tím ale nesouhlasí - mohu nějak sama odstoupit z této funkce? Děkuji, Simona
- Uložil(a): Ing. Tomáš Heczko (daňová poradna)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
Chtěl bych se zeptat, jaký další vývoj lze očekávat ohledně možného osvobození úhrady daně z nabytí nemovitosti - novostavby bytu v rodinném domě. Vím, že proběhlo schválení novelizace příslušného zákona, která osvobnození od daně navrhovala, senát následně doporučil úplné zrušení této daně. Co z toho však vyplývá pro mě, jakožto budoucího kupujícího (předpokládaný termín zápisu do katastru do konce r. 2019)? Bude se o změně zákona dále hlasovat? Lze alespon odhadnout nějaké termíny a výsledky hlasování? Děkuji, Pavel.
- Uložil(a): Mgr. Miroslav Schäfer (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Mám dotaz ohledně řešení společnosti s. r. o a jejího jednatele v ní. Jaké jsou prosím možnosti jednatele ihned ze společnosti odstranit? Má tam podíl 50%, zbylých 50% druhý jednatel. Důvod je odcizení peněz s. r. o. (trestní oznámení podáno. Trestní soud teprve proběhne. Sama dobrovolně ze společnosti odejít odmítá. Děkuji, Svatava
- Uložil(a): Mgr. Miroslav Schäfer (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
2014 jsem si koupil v Kauflandu 8 balíků dřevěných dlaždic. Bylo toho přesně 8m2. Měli to být kvalitní dlaždice, vyrobené v Německu. Chtěl jsem je použít na terasu. Bohužel z toho sešlo a tak jsem dlaždice uschoval u nás v komoře, kde je normální teplota a vlhkost. Po pěti letech m řekla manželka že jí tam ty dlaždice zavazí a ať se toho zbavím.
- Uložil(a): Mgr. Miroslav Schäfer (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Reklamovali jsme televizi do 6 měsíců od jejího nákupu. Nákupní cena televize byla cca 16.000,-. Po krátkém užívání se na obrazovce objevily svislé pruhy. Přečetli jsme si manuál, kde bylo psáno, že se může jednat o aktualizaci software, pokud aktualizace nepomůže, máme kontaktovat značkový servis. Pruhy bohužel nezmizely, volali jsme do servisu.