Daně, obchod, živnost, podnikání
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
20.6.2019 jsem koupil vozidlo z bazaru. Hned v ten den jsem zjistil závadu a auto jsem vrátil na opravu. Po 14 dnech mělo být opraveno, vyzvedl jsem jej a odjel. Cestou opět ta samá závada a opět vráceno (7.7.2019), že bude důkladně opraveno.
- Uložil(a): Mgr. Kateřina Galatíková (advokát)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Chtěla bych poradit ve věci nedokončené stavby schodů u rodinného domu. Dělníci si ode mne vzali celou požadovanou částku, aby mohli údajně nakoupit materiál na stavbu schodů a střechy nad schody. Stavbu však nedokončili a při telefonním kontaktu se stále vymlouvaji, že přijdou za týden. Ale těch týdnů už uplynulo mnoho a stále se nic neděje.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prodali jsme na jaře 2019 chatu u Mrákova tady na Domažlicku, 5 let jsme jí využívali k trvalému bydlení, chata má vlastní studniční vrt, 20m hluboký. Vrt nebyl dlouhou dobu čištěný a je dost zanešený. Mývali jsme občasné výpadky vody, na několik hodin až na den. Celou zimu a jaro jsme měli vody dostatek. Kupujícího jsme před občasnými výpadky varovali. Chata je opravdu tak pro 2 lidi.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Obracíme se na vás s důvěrou a prosbou o právní pomoc, radu, resp. součinnost při podání žaloby k soudu ve věci sporu mé osoby a cestovní kanceláře Fischer a. s. o uznání reklamace zájezdu do Řecka na ostrov Kos, absolvovaného 23.07.2018 -30.07.2018. Zájezd jsme absolvovali celkem 4 osoby – já, mí dva synové a můj dlouholetý přítel. Smlouva byla vedena na mě, tedy D. P.
- Uložil(a): Ing. Tomáš Heczko (daňová poradna)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
Maminka darovala svým dvěma synům tři pozemky, vše rovným dílem. Každý byl tedy vlastník jedné poloviny každého pozemku. Po dohodě se jeden pozemek prodal. Musí se zaplatit daň z příjmu nebo ne. Maminka pozemky vlastnila asi 50 let, synové asi půl roku. Děkuji za odpověď. Pokud se daň platí tak v jaké výši a jak se vypočítává. Děkuji, Lenka
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Potřebuji nutně radu jak postupovat v případě nefunkčních plastových oken. Okna uhrazena 19.11. 2018 a ve smlouvě uvedena dodací lhůta 9 týdnů (hliníkový profil) plastová okna byla dříve. Po usazení plastových oken dne 10.1.2019, jsme čekali na hliníkové do 23.3.2019.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
24.1.2019 jsem vydražil automobil VW Golf r. v. 2004. V podkladech k dražbě bylo uvedeno, že má najeto pouze cca. 233.000 km. Předpokládal jsem, že vozidlo bude prověřené a nebude s ním žádný problém. Nyní jsem se rozhodl vozidlo prodat a jeden z potenciálních kupců mě osočil, že jsem vozidlo nechal "stočit" a že na mě, dřív nebo později, někdo podá trestní oznámení. Jak se mohu v této situaci bránit? Děkuji, Ladislav.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Mám dotaz ohledně reklamace rybářského prutu. Koupila jsem dva pruty a 5.6.2019 jsem je vyzvedla na poště. Hned v sobotu jsem s nimi vyrazila na ryby a jeden prut se zlomil (nebyl zrovna levný, 9.000 Kč). Prodejce jsem hned emailem 10.6. kontaktovala, co se stalo, a že prut posílám nazpět k reklamaci. Bohužel jsem si u emailu nedala doručit zprávu o přečtení. No a den nato 11.6. jsem prut poslala na adresu prodávajícího.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
06/2019 jsem absolvovala se svojí dcerou zájezd, řádně zaplacený před začátkem zájezdu. V rámci pobytu byla nabídka na klimatizaci na den 8 EUR (nezahrnuto v celkové ceně). Klimatizaci jsme měly puštěnou pouze cca 4-5 hodin v noci. Při ukončení pobytu po nás tato úhrada nebyla majitelkou hotelu požadovaná. Teď, po 14 dnech, úhradu CK požaduje. Můžete mi prosím poradit, jak postupovat? Děkuji. Marie.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Chci se poptat, jak postupovat při reklamaci odpadlé perlinky a lepidla od OSB desek po 8 měsících. Byla zvolena stavitelem špatná technologie - potvrzeno technikem od fa Weber. Firma, která dílo prováděla pracovala velmi špatně, proto od ní v žádném případě nechceme tuto závadu opravit. Podhledy jsou spadlé na 1/4 domu, musí se proto vše odstranit a udělat správnou technologií, kterou tato firma neumí.