Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 15. srpen 2010
Před 4 lety jsme si nechali vyrobit dřevěná okna ( firma HON). Teď po 4 letech se nám ozvala firma, že je na oknech špatný lak neodolávající UV záření (jde o obrovskou reklamaci postihující mnoho lidí - po dobu 2 let dodavatel laku dodával nekvalitní lak.). Chtějí pohyblivé části oken demontovat, aby zbavili okna starého laku a nově natřeli. To celé na našem pozemku, ve svém zahradním stanu. Díky této akci budeme mít velmi zásadním způsobem zasáhnuto do soukromí. Týden, se nám budou po domě pohybovat cizí lidi a dům nebude adekvátním způsobem zabezpečen. Dá se nějakým způsobem nesouhlasit nebo finančně kompenzovat toto nepohodlí a velkou prašnost, úklid a případnou velkou spotřebu energie? Děkuji za odpověď. Radka
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 14. srpen 2010
V roce 2008 na podzim jsem bez písemné smlouvy o dílo dělal opravu fasády i s nátěrem jako OSVČ a dostal jsem bez připomínek ještě na podzim 2008 zaplaceno za odvedenou práci a dílo zadavatel převzal ústně s tím, že je to pěkně opravené. Materiál dodal zákazník. Dnes mi od právníka, kterého si najal zákazník, přišlo poštou že žádá o reklamaci (loupe se barva a jiné připomínky) v zákonné lhůtě, která jak je známo již není oprávněná - uplynulo již cca 22 měsíců od ukončení prací. Dále žádá abychom se u zákazníka sešli a abych mu podepsal zápis o dohodě, kdy závady odstraním. Prosím o radu, nevím co mám dělat a jak mám na to zákazníkovi písemě odpovědět a co ještě mohu od toho případně očekávat. Děkuji, Pavel.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 14. srpen 2010
V roce 2008 na podzim jsem bez písemné smlouvy o dílo dělal opravu fasády i s nátěrem jako OSVČ a dostal jsem bez připomínek ještě na podzim 2008 zaplaceno za odvedenou práci a dílo zadavatel převzal ústně s tím, že je to pěkně opravené. Materiál dodal zákazník. Dnes mi od právníka, kterého si najal zákazník, přišlo poštou že žádá o reklamaci (loupe se barva a jiné připomínky) v zákonné lhůtě, která jak je známo již není oprávněná - uplynulo již cca 22 měsíců od ukončení prací. Dále žádá abychom se u zákazníka sešli a abych mu podepsal zápis o dohodě, kdy závady odstraním. Prosím o radu, nevím co mám dělat a jak mám na to zákazníkovi písemě odpovědět a co ještě mohu od toho případně očekávat. Děkuji, Pavel.
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 8. srpen 2010
Přes inzerát na internetu ( Hyperinzerce) jsem chtěla zakoupit parfém , který inzerovala paní v tomto znění :
LIKVIDACE! Versace - Versence EdT, nový parfém!Luxusní parfém Versace - Versence Nevhodný dárek z kamenné parfumerie... 100% originální zboží, za originalitu produktu ručím 2x násobkem vrácení ceny! Nové a nepoužité zboží Není-li v inzerci uvedeno jinak, je v nabídce největší dostupné balení. cena: k jednání
Složení a popis Hlava bergamot, zelená mandarinka, plody opuncie Srdce ...
novinkám, které jsou stále velmi žádané. Chtějte jen to nejlepší, chtějte parfémy Versace!
Made in Italy
Test vialka
0.05 US Fl.OZ.
REF. 7800063
Ean: 8011003997084
Vol. 79%
Odepsala jsem na inzerát a ptala se paní, jak je veliké balení parfému, protože jsem to z inzerátu nepoznala. Odpověděla mi, že vše potřebné je v inzerátu a abych jí nabídla cenu. V domnění, že se jedná o alespoň 30ml, nabídla jsem paní 500 Kč s tím, ať mi napíše velikost balení. Odepsala, že mou nabídku přijímá, dala mi číslo účtu, kam poslat peníze a na mou otázku mě opět odkázala na své znění inzerátu. Poté, co jsem jí odeslala peníze, mi napsala toto:LIKVIDACE! Versace - Versence EdT, nový parfém!Luxusní parfém Versace - Versence Nevhodný dárek z kamenné parfumerie... 100% originální zboží, za originalitu produktu ručím 2x násobkem vrácení ceny! Nové a nepoužité zboží Není-li v inzerci uvedeno jinak, je v nabídce největší dostupné balení. cena: k jednání
Složení a popis Hlava bergamot, zelená mandarinka, plody opuncie Srdce ...
novinkám, které jsou stále velmi žádané. Chtějte jen to nejlepší, chtějte parfémy Versace!
Made in Italy
Test vialka
0.05 US Fl.OZ.
REF. 7800063
Ean: 8011003997084
Vol. 79%
V případě nejasností si, prosím, nejprve řádně prostudujte popis vyrobku, uvedenou velikost tak, aby se předešlo případným nejasnostem. V některých případech jsou uvadeny ilustrační fotografie, které se mohou lišit se zbožím, avšak svým charakterem se vztahuji k zakladnímu parfému. Tato informace je vždy uvedena na horní straně obrázku!
Zvláštní pzornost věnujte také tomu, zda je uvedeno, že se jedná o EdT, EdP, vodu nebo balzám o holení, tělové mléko, sprchovou pěnu, deodorant, miniatru nebo testr vilaku apod. Všechny tyto informac jsou v textu vzdy uvadeny! V nutném případě mě prosím informujte, společně se pokusíme najít řešení. Velikost je uvadena v ml, v případech do 5ml resp. 5g v uncích podle vyhlášky c. 448/2009 Sb., kde je tento způsob zakotven.
Zvláštní pzornost věnujte také tomu, zda je uvedeno, že se jedná o EdT, EdP, vodu nebo balzám o holení, tělové mléko, sprchovou pěnu, deodorant, miniatru nebo testr vilaku apod. Všechny tyto informac jsou v textu vzdy uvadeny! V nutném případě mě prosím informujte, společně se pokusíme najít řešení. Velikost je uvadena v ml, v případech do 5ml resp. 5g v uncích podle vyhlášky c. 448/2009 Sb., kde je tento způsob zakotven.
Opět jsem paní kontaktovala s tím, že tomu nerozumím. Dozvěděla jsem se, že jsem koupila za 500 kč malinkatý vzoreček parfému, který dávají zdarma v parfumérii. Požadovala jsem od paní vrácení peněz, ale odmítla to s tím, že neznalost neomlouvá a cenu, že jsem sama navrhla. Její jednání je podle mě podvodné a nemorální. Mohu se nějakým způsobem bránit a požadovat peníze zpět?
Děkuji, Karla- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 8. srpen 2010
LIKVIDACE! Versace - Versence EdT, nový parfém!Luxusní parfém Versace - Versence Nevhodný dárek z kamenné parfumerie... 100% originální zboží, za originalitu produktu ručím 2x násobkem vrácení ceny! Nové a nepoužité zboží Není-li v inzerci uvedeno jinak, je v nabídce největší dostupné balení. cena: k jednání
Složení a popis Hlava bergamot, zelená mandarinka, plody opuncie Srdce ...
novinkám, které jsou stále velmi žádané. Chtějte jen to nejlepší, chtějte parfémy Versace!
Made in Italy
Test vialka
0.05 US Fl.OZ.
REF. 7800063
Ean: 8011003997084
Vol. 79%
Odepsala jsem na inzerát a ptala se paní, jak je veliké balení parfému, protože jsem to z inzerátu nepoznala. Odpověděla mi, že vše potřebné je v inzerátu a abych jí nabídla cenu. V domnění, že se jedná o alespoň 30ml, nabídla jsem paní 500 Kč s tím, ať mi napíše velikost balení. Odepsala, že mou nabídku přijímá, dala mi číslo účtu, kam poslat peníze a na mou otázku mě opět odkázala na své znění inzerátu. Poté, co jsem jí odeslala peníze, mi napsala toto:
V případě nejasností si, prosím, nejprve řádně prostudujte popis vyrobku, uvedenou velikost tak, aby se předešlo případným nejasnostem. V některých případech jsou uvadeny ilustrační fotografie, které se mohou lišit se zbožím, avšak svým charakterem se vztahuji k zakladnímu parfému. Tato informace je vždy uvedena na horní straně obrázku!
Zvláštní pzornost věnujte také tomu, zda je uvedeno, že se jedná o EdT, EdP, vodu nebo balzám o holení, tělové mléko, sprchovou pěnu, deodorant, miniatru nebo testr vilaku apod. Všechny tyto informac jsou v textu vzdy uvadeny! V nutném případě mě prosím informujte, společně se pokusíme najít řešení. Velikost je uvadena v ml, v případech do 5ml resp. 5g v uncích podle vyhlášky c. 448/2009 Sb., kde je tento způsob zakotven.
Opět jsem paní kontaktovala s tím, že tomu nerozumím. Dozvěděla jsem se, že jsem koupila za 500 kč malinkatý vzoreček parfému, který dávají zdarma v parfumérii. Požadovala jsem od paní vrácení peněz, ale odmítla to s tím, že neznalost neomlouvá a cenu, že jsem sama navrhla. Její jednání je podle mě podvodné a nemorální. Mohu se nějakým způsobem bránit a požadovat peníze zpět?
Děkuji, Karla
V případě nejasností si, prosím, nejprve řádně prostudujte popis vyrobku, uvedenou velikost tak, aby se předešlo případným nejasnostem. V některých případech jsou uvadeny ilustrační fotografie, které se mohou lišit se zbožím, avšak svým charakterem se vztahuji k zakladnímu parfému. Tato informace je vždy uvedena na horní straně obrázku!
Zvláštní pzornost věnujte také tomu, zda je uvedeno, že se jedná o EdT, EdP, vodu nebo balzám o holení, tělové mléko, sprchovou pěnu, deodorant, miniatru nebo testr vilaku apod. Všechny tyto informac jsou v textu vzdy uvadeny! V nutném případě mě prosím informujte, společně se pokusíme najít řešení. Velikost je uvadena v ml, v případech do 5ml resp. 5g v uncích podle vyhlášky c. 448/2009 Sb., kde je tento způsob zakotven.
Opět jsem paní kontaktovala s tím, že tomu nerozumím. Dozvěděla jsem se, že jsem koupila za 500 kč malinkatý vzoreček parfému, který dávají zdarma v parfumérii. Požadovala jsem od paní vrácení peněz, ale odmítla to s tím, že neznalost neomlouvá a cenu, že jsem sama navrhla. Její jednání je podle mě podvodné a nemorální. Mohu se nějakým způsobem bránit a požadovat peníze zpět?
Děkuji, Karla
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. červenec 2010
V lednu 2010 jsme koupili vestavěný krb od renomované firmy, která i krb stavěla. Krb ( resp. krbová vložka) se používal cca. 4měsíce. Po topné sezóně jsme zjistili, že šamot v krbové vložce je popraskaný. S firmou jsme komunikovali telefonicky a e-mailem, kde jsme poslali i fotografie. Údajně oni reklamaci uplaňovali u výrobce a reklamace by měla být vyřízena. Při posledním hovoru byly náhradní díly údajně na cestě, ale my samozřejmě nic nemáme. Jak mám na firmu vyzrát? Co musím mít v ruce - nemám od nich žádný písemný doklad o reklamaci kromě e-mailu. Na co mam jako spotřebitel právo a co si neměla necht líbit. Děkuji za odpověď, Kristýna
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. červenec 2010
V lednu 2010 jsme koupili vestavěný krb od renomované firmy, která i krb stavěla. Krb ( resp. krbová vložka) se používal cca. 4měsíce. Po topné sezóně jsme zjistili, že šamot v krbové vložce je popraskaný. S firmou jsme komunikovali telefonicky a e-mailem, kde jsme poslali i fotografie. Údajně oni reklamaci uplaňovali u výrobce a reklamace by měla být vyřízena. Při posledním hovoru byly náhradní díly údajně na cestě, ale my samozřejmě nic nemáme. Jak mám na firmu vyzrát? Co musím mít v ruce - nemám od nich žádný písemný doklad o reklamaci kromě e-mailu. Na co mam jako spotřebitel právo a co si neměla necht líbit. Děkuji za odpověď, Kristýna
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. červenec 2010
V lednu 2010 jsme koupili vestavěný krb od renomované firmy, která i krb stavěla. Krb ( resp. krbová vložka) se používal cca. 4měsíce. Po topné sezóně jsme zjistili, že šamot v krbové vložce je popraskaný. S firmou jsme komunikovali telefonicky a e-mailem, kde jsme poslali i fotografie. Údajně oni reklamaci uplaňovali u výrobce a reklamace by měla být vyřízena. Při posledním hovoru byly náhradní díly údajně na cestě, ale my samozřejmě nic nemáme. Jak mám na firmu vyzrát? Co musím mít v ruce - nemám od nich žádný písemný doklad o reklamaci kromě e-mailu. Na co mam jako spotřebitel právo a co si neměla necht líbit. Děkuji za odpověď, Kristýna
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 22. červenec 2010
Mám s panem architektem smlouvu o díle. Ve smlouvě je napsáno, že smlouva nabývá platnosti v den podepsání smlouvy, popřípadě v den druhého podpisu. K této smlouvě později byl dodatek, který neobsahuje žádnou zmínku od kdy je platný. Obsah dodatku je vypracování rozpočtu pro stavbu (termín je 20. května 2010). Do dnešního dne jsem nedostala od pana architekta podepsaný dodatek. Já jsem ho podepsala a poslala mu ho poštou, ale on mi ho nikdy neposlal zpátky podepsaný. Chtěla bych se zeptat, zda dodatek již nabyl platnosti? Pokud je odpověď ne (z toho důvodu, že jsem nikdy nedostala kopii), chtěla bych se zeptat jestli je možno zabránit tomu, aby dodatek platnosti nabyl (což by se možná mohlo stát, pokud by mi byl doručen). Současné dílo, které mi odevzdal totiž je natolik nekvalitní, že ho nemohu používat, a zakázku jsem zadala někomu jinému. Děkuji, Dana
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 22. červenec 2010
Dotaz se týká nekvalitně namontovaných eurooken a dveří. V roce 2005 nám namontovali okna a dveře, ty jsem v roce 2007 reklamoval (vyteklá smůla, netěsnosti, praskliny, chybějící komponenty), nic se nedělo, tak jsem to urgoval, pak bylo na místě shledáno větší množství nedostatků. Bohužel, opravu jsem urgoval několikrát, do dnešního dne se nic neděje, protože montážní firma a výrobce jsou v nějaké finanční při. Na jaře se montážní firma se zrušila a založili jinou. Majitelku znám osobně, ale stále nic. Petr.