Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Chtěl bych poradit, jak postupovat vůči firmě, která mi namontovala fotovoltaickou elektrárnu na RD. Smlouva byla podepsána říjen 2021, termín dodání 9 měsíců (montáž proběhla po 12 měsících - vlivem všech těch událostí kolem, což jsme tolerovali).
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Objednal jsem si zrcadlo s podsvícením z eshopu OK21.cz (https://www.ok21.cz/zrcadla-led/boston/). Obchod má v nabídce možnost vybrat si z předem daných rozměrů, kdy si zákazník zvolí šířku a výšku. Další možností je výroba zrcadla přímo na míru netypických rozměrů. Při nákupu zrcadla jsem zvolil z nabízených rozměrů (60 x 70 cm).
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Budu prodávat auto a nechci řešit případné odpovědnosti za skryté vady. Chtěla bych sepsat kupní smlouvu auta tak, že budu zbavena odpovědnosti za případné skryté vady na voze. Cena za vůz je snížena za případné opravy a kupující se vším souhlasí. Prosím o radu jak to správně písemně zformulovat. Pokud je to vůbec možné, že v případě potíží jeho podpisem budu plně chráněna. Děkuji mnohokrát.
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Uvažuji o koupi stavební parcely, kterou je nutné zatím brát "pouze" jako investici, jelikož se na ní zatím nedá stavět. Důvod je ten, že zatím k pozemku neexistuje příjezdová komunikace a tudíž ani sítě zatím nevedou k hranici pozemku. Majitel předmětného pozemku v inzerátu slibuje, že výstavba bude možná do tří let.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
My jako firma (s. r. o.) jsme zákazníkovi (s. r. o.) prodali stavební stroj. Stroj byl prodán na dotace a kupní smlouva neobsahuje žádnou návaznost na naše obchodní podmínky, pouze se řídí všeobecnými ustanoveními NOZ. Na stroj poskytujeme 2 roky záruční dobu. Zákazník 10 dní před koncem záruční doby oznámil závažný problém, kdy bude nutné stroj skoro rozpůlit a vyměnit vadný díl.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Vybrala jsem si koně, kterého jsem chtěla koupit. Majitelé ho inzerovali jako zdravé zvíře a chtěli po mě co nejrychleji poslat na zvíře zálohu a že zbytek ceny se doplatí při koupi. Zálohu ve výši 63.000 Kč jsem jim odeslala, bohužel se ještě ten den prostřednictvím mé veterinářky zjistily zdravotní vady koně a na základě toho chci od koupě odstoupit.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Kolegyně koupila ojeté auto. Pár dní po koupi zjistila v servisu, že auto bylo pravděpodobně v minulosti bourané a že je prakticky nepojizdné. Prodejce ale nechce vrátit peníze a ohání se protokolem, který údajně podepsala při předávání, kde je uvedeno že o závadě věděla.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Začátkem června 2022 došlo ke standardnímu ročnímu odečtu vodoměru, na základě kterého bylo zjištěno, že spotřeba za celý rok je 6x násobně vyšší oproti minulým letům, kdy se spotřeba pohybovala okolo 100 m3. Nová spotřeba je tedy 637 m3 vody. Díky tomuto odečtu nám přišlo vyúčtování s nedoplatkem 34.752 Kč.
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prodali jsme pozemek - zahradu přes RK zájemci. Po přepsání na KN nový majitel zjistil, že přes pozemek vede vodovodní řad v majetku místního VAK. Vedení nebylo zaznačeno v katastru. Na pozemku je také sloup el. vedení, se kterým kupující souhlasil. Po zjištění vedení vody přes okraj pozemku nový majitel kontaktoval RK s tím, že chce odstoupit od smlouvy, protože tam prý nepostaví zahradní chatu - domek typu do 25 m2 a nemůže údajně pozemek oplotit.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
29.6.2022 jsme se vrátili z 15 denní "dovolené" v Turecku Šidě přes CK Čedok. Hotel neodpovídá 5 hvězdám. Na pokojích byla strašná špína, byl tam hluk od bazénu i od lidí vedle z pokojů, na který jsme my i sousedi chodili neustále klepat. All inclusive byl taky hrozný, jídlo připálené, mastné, každý den to samé, všude špína, člověk by si nejradši nádobí sám umyl před použitím.