Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Můj dotaz se týká tepelného čerpadla, které vlastníme přes 5 let. V únoru 2023 nám přestalo fungovat a dle servisního technika se jednalo o vadný výparník. Tato závada byla zjištěna 21.2.2023, vadný díl technik okamžitě objednal s tím, že Viessmann tento díl pro vadnou výrobu výparníků u těchto typů čerpadel, které máme i my, uhradí.
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
V červnu 2021 jsme zakoupili od developerské firmy stavební pozemek. Během stavby a následně také při zaměření pro kolaudaci se ukázalo, že sousedé mají svůj plot posunutý na našem pozemku. Ten plot postavili pravděpodobně v roce 2011, ve spodní části pozemku jsou stále viděl pohrabové desky z původního plotu, který byl o kus vedle.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Koupila jsem byt v nedávno dostavěného novostavbě - zhruba 2 měsíce. Poté, co se přistěhovali sousedi nade mnou, jsme slyšely od nich všechny možné zvuky, jak se pohybují po bytě, něčím šoupou, ale hlavně také každodenní chrápání a značně hlasité bouchání. My, i sousedi, máme malé byty jen s jednou místností a nemohli jsme tudíž spát.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prosím Vás o radu, co je možné nárokovat při reklamaci, již položené podlahy. Reklamace nebyla vyřízena v termínu. Reklamaci jsem podal online na stránkách Siko koupelny 16.3.2023, kdy reklamaci jejich technik přijal 21.3.2023 a reklamaci potvrdil. Mám ale za to, že o reklamaci jsem je informoval již 16. a v té době již měli možnost se s tím seznámit, takže lhůta běží od dalšího dne následujícího.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Při koupi auta jsem byl uveden v omyl. Tvrdili, že auto nebylo bourané a následně jsem zjistil, po měsíci používání, že auto je bourané. Auto mám na leasing a nevím co se bude dít dále. Auto bych chtěl vrátit a s tím, že mi bude navrácena akontace + splátky. Auto bylo pořízeno listopad 2022.
- Uložil(a): Mgr. Vladimír Michael Mohapl (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Byl mi napaden bankovní účet a vybrány peněžní prostředky. Nahlášení případu na Policii ČR. Na počátku došlo k otevření podvodných stránek Zásilkovny a tím úniku přihlašovacích údajů k bank. účtu. Byly mi zřízeny 3 nové účty a platební karty, Peníze byly několikrát převedeny mezi původním účtem a novými falešnými účty a následně pomocí nových platebních karet k falešným účtům vyvedeny mimo banku do zahraničí.
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Chtěla bych se zeptat na řešení právního problému. Podepsali jsme kupní smlouvu o prodeji domu, nacházející se na 3 pozemcích (1 pozemek dům a 2 zahrada). Kupní smlouva udává v bodě x: “Ke dni uzavření smlouvy nejsou Nemovitosti zatíženy jakýmikoliv dluhy, věcnými či závazkovými právy nebo jinými vadami, které by v budoucnu mohly omezit plný výkon vlastnického práva kupujících, s výjimkou těch, na které byli kupující výslovně upozorněni a s výjimkou zatížení a omezení vzniklých z vůle či předchozím písemným souhlasem kupujících včetně toho, že nemovitosti jsou zatíženy podnájmem, který bude končit 30. xx2022.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
22.12.2022 jsem koupila na e-shopu Dům zahrada.cz krbová kamna. Na přední straně se oloupala barva, tak jsem žádala snížení ceny v rámci reklamace. Dodala jsem zprávu, že je zapojila odborná firma. Nutí nás, abychom dodali ještě i naměření tahu komína, což jsou další finanční náklady a odborná firma tvrdí, že tah komína nemá vliv na olupující se barvu. Mají na toto nárok? Nebo Mohu použitá kamna vrátit?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Panelový dům, kolaudace 2017, hlavní chodby se schodištěm otevřené na všech 6-ti patrech, tedy na schodiště prší, sněží. Nebezpečí uklouznutí na schodech a zranění. V domě se dá používat výtah nebo toto otevřené schodiště. Lze napadnout kolaudaci domu u stavebního odboru a požadovat zasklení na náklady developera? Nebo je situace neřešitelná a vlastníci bytů si musí nechat na vlastní náklady otevřené chodby ve všech 6-ti patrech zasklít? Moc děkuji za odpověď.
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
2/2022 jsem koupila přízemní byt v činžovním domě. S kupní smlouvou jsem i zprávu o určitých závadách na bytě, které je zapotřebí řešit a slevu 100.000 Kč. Ze zprávy vyplývá, že je nutné odizolovat podlahy v bytě, ale zároveň jsou nutné tyto práce na fasádě:
Z venkovní strany doporučuji odmontovat okapnici a zkontrolovat hydroizolaci na stěně.