Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
2.8.2023 jsem zakoupila přes internetový obchod mobilní telefon. Pro jeho vady jsem ho 21.8.2023 odeslala do obchodu pomocí GLS k reklamaci. 24.8.2023 si prodávající telefon převzal a po uplynutí 30-ti denní lhůty pro reklamaci stále nebyla reklamace vyřízena. Proto jsem prodávajícího 25.9. obeslala přes datovou schránku.
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
S partnerkou si u projektanta necháváme zpracovat projektovou dokumentaci ve stupni DPS na novostavbu rodinného domu vč. vyřízení stavebního povolení. Projekt byl rozdělen do 3 fází a to (č. 1) studie, kde jsme mu (bohužel) na ruku zaplatili 80.000 Kč (11/2021) a zároveň se podepisovala Smlouva o dílo.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Před několika dny (dnes 28.7.2023) jsem nakupovala v butiku oblečení cca za 15.300 Kč. Doma jsem vše zkoušela a o šatech a kalhotách, o kterých mě prodavačka přesvědčovala, jsem si rozmyslela. Butik není v místě bydliště a když jsem se dostavila a chtěla požádat o výměnu zboží za jiné, nebyla na místě majitelka, ale prodavač s tím, že mi na paní majitelku předal telefon.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Žádáme po zhotoviteli záruku 5 let na opravenou část díla, která byla špatně vyhotovena i dle znaleckého posudku. Lhůta 5 let vychází z původní záruční doby na celé dílo, ale zhotovitel nám chce dát v rámci reklamace záruku na opravu jen 2 roky. Může on ze své pozice stanovit záruku pouze 2 roky? Máme nějakou oporu v zákoně po něm chtít i na opravu reklamované vady původní záruku tedy 5 let.
- Uložil(a): Mgr. Kateřina Galatíková (advokát)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Jsem 50% spoluvlastník nemovitosti - dům od rodičů, na kterém je věcné břemeno dožití rodičů. Otec již nežije, ale maminka žije v pečovatelském domě s zvýšeným dozorem z důvodu stařecké demence. (prozatím není zbavená svéprávnosti). Druhý spoluvlastník (sestra) nyní chce svůj podíl prodat.
- Uložil(a): Mgr. Kateřina Galatíková (advokát)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Podepsala jsem dohodu o předání družstevního podílu a chci se zeptat, zda si z bytu mohu odvézt kuchyňskou linku, spotřebiče, dveře, koupelnovou skřínku a osvětlení s ohledem na slevu, kterou jsem budoucím nabyvatelům poskytla (i když není nikde konkrétně uvedeno, na co sleva byla poskytnuta, pouze mi makléřka volala a já ji pak v mailu odsouhlasila snížení ceny za byt a pak se podepsala smlouva) a dále z toho důvodu, že ve smlouvě není nikde zmíněno, co vše v bytě zůstane a já několikrát upozorňovala makléřku, že zařizovací předměty, spotřebiče a dovybavení bytu již nebylo financováno mnou, jelikož mi došly peníze.
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Máme podepsanou Smlouvu o smlouvě budoucí na koupi pozemku určeného k výstavbě rodinného domu. Prodávajícím je obec. V této smlouvě se uvádí: „Budoucí prodávající prodává budoucímu kupujícímu předmětný pozemek pouze za účelem výstavby rodinného domu.
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prosím o radu ohledně nemovitosti – rodinného domu a odchylky od projektové dokumentace. 2021 lety jsme koupili novostavbu rodinného domu, ke které jsme obdrželi projektovou dokumentaci. Nyní chceme dům prodat a bohužel jsme přišli na to, že v projektové dokumentaci je jako izolace uveden polystyren 1600 mm, ale nyní úplnou náhodou jsme u hadice na vodu, kde je vidět skladba domu naměřili polystyren pouze 1250 mm.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Před časem jsem se dotazovala ohledně tepelného čerpadla, kdy po nás firma požadovala zaplatit za práci, přičemž díl, který byl vadný byl uznán jako reklamace. Bylo nám vaší poradnou odpovězeno, že za práci si firma účtovat peníze neměla, když byla uznána reklamace a současně máme také nárok na kompenzaci nákladů, které jsme zaplatili navíc v době topné sezóny, kdy jsme na náhradní díl čekali 2 měsíce.
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Bydlím v obecním bytě a dostali jsme vyúčtování za rok 2022. Společnost Techem nám vyúčtovala spotřebu tepla za zvýšenou cenu (která byla od října) celý rok 2022. Zejména hlavní topnou sezónu leden až květen 2022: což se nám zdá trochu nefér. Co můžeme prosím proti tomu podniknout? Děkuji Natálie.