Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Kupuji nemovitost a v tuto chvíli mám podepsanou rezervační smlouvu (třístrannou - kupující, prodávající, zprostředkovatel - realitní kancelář). Ve smlouvě je uvedena kupní cena za nemovitost ("Zájemce se zavazuje uzavřít s prodávajícím kupní smlouvu, na základě které odkoupí nemovité věci za sjednanou cenu xyz") a je zde uvedeno, že úschova peněz v advokátní úschovně je součástí realitních služeb zprostředkovatele.
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Řeším problém. Koupili jsme ojeté auto z programu Škoda plus (do 5 let stáří), vozidlo pár dnů před uplynutím půlroční doby od prodeje vykázalo problémy s automatickou převodovkou. Konkrétně tedy nejde řadit zpátečka. Fungují pouze liché rychlosti. Vozidlo s vadou jsem tedy reklamovala v autosalonu, kde jsem jej koupila a požadovala bezplatné odstranění vady.
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
2/2022 jsem si zakoupil úplně nový automobil Citroen C4 2021 1.2 PureTech 100. Upřímně od samého začátku je to auto očistec. Po pár měsících začalo auto divně klepat při přidání plynu. Bylo v servisu vyměněno vysokotlaké palivové čerpadlo. Následoval pro změnu problém s velmi hlasitým pískáním z motoru, kdy vyměnili nějakou hadici sání, problém přetrvává do dnes (21.12.2023) a s tímto problémem bylo již 4x v servisu a naposledy začali tvrdit, že jde o vlastnost vozu a není důvod k reklamaci.
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
3/2022 jsem zakoupil na IČO u dealera Vitvar Jičín nové vozidlo Kia Sportage 1,6 GDI. Vozidlo jsem měl již dvakrát v servisu se stejnou závadou - neproběhla regenerace filtru pevných částic DPF. Museli regeneraci vždy vyvolat v servisu přes jednotku. Tuto závadu mám dnes (21.12.2023) již po třetí. Jsem objednán na 12.12.2023 na servis.
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Pracuji jako řemeslník. Před několika měsíci jsem pro bytové družstvo koupil a namontoval elektrický zámek do dveří. Nyní mě zavolali na opravu toho zámku. Zámek má závadu, a tak jsem řekl, že je v záruce a že ho pošlu prodejci na záruční opravu a oprava zámku je nic nebude stát. Jen mi zaplatí za můj čas věnovaný demontáži zámku a tím spojenou dopravu (je to hodina cesty tam a další zase zpět, takže dost nákladné).
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Rád bych se zeptal, jak dále postupovat v případě koupě pozemku. Oslovil jsem vlastníka pozemku s tím, že bych od něj část rád koupil. Vlastník neměl žádný problém a souhlasil, že můžeme společně zajít na úřad a část jeho pozemku rozdělit. Úřad pozemek rozdělil přesně dle žádosti. Ohledně části pozemku jsme tedy sepsali kupní smlouvu a peníze byly uhrazeny.
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prodal jsem mobilní telefon na stránkách Bazoš s defektem (defekt byl popsán v inzerátu a upřesněn během SMS komunikace s kupujícím) a kupující s tím souhlasil a koupil to. Asi po týdnu mi kupující napsal, že se mu projevil nějaký další defekt a zda by šlo ten telefon vrátit. Teď už mi volají nějací jeho sourozenci a zasílají čísla účtu s tím, abych tam poslal zpět tu částku (nevím proč, ale o 1.000 Kč vyšší než cena prodeje).
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Dělal jsem instalatérské práce pro jednu instalatérskou firmu, která dělala pro investora rozvody potrubí a na ty rozvody si najala ta firma mě - subdodavatele. Po dokončení díla po týdnu kape voda na sádrokartony a pořád mě nahání, ať to jedu opravit. Tlakovou zkoušku potrubí mám podepsanou od stavbyvedoucího už 2 měsíce zpátky. Co s tím? Mám povinnost jezdit hledat vady? Instalatérská firma a investor mají smlouvu mezi sebou, já mám jen smlouvu o dílo mezi firmou a mnou. Díky Bořek.
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Zakoupila jsem si sluchátka Niceboy Hive Bones 3 u prodejce PCsupport.cz s. r. o. Jablunkovská 110 739 61 Třinec, Frýdek Místek IČ: 27839583 za 1.469 Kč plus poštovné. Koupě proběhla přes internet. Jsem důchodkyně a sluchátka jsem si koupila za účelem učení se cizímu jazyku. Zvuk ve sluchátkách byl však přerušovaný, přeskakoval, proto jsem za 2-3 dny sluchátka vrátila prodejci s tím, že vracím zboží a žádám vrácení peněz.
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Třetí den po koupi vozidla jsme zjistili, že má závažnou skrytou závadu. Automechanik určil, že je neopravitelná. Prodávající s námi nekomunikuje a doporučené odstoupení od kupní smlouvy si nepřevzal. Jak dále postupovat?