Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Kamarád před 3 měsíci (05/2019) prodal osobní automobil (rok výroby 1998) za 50.000 Kč. Nyní se ozval kupující, že mu přestal fungovat posilovač řízení a požaduje po prodávajícím uhradit náklady na opravu (cca 6.000 Kč). V opačném případě hrozí kupující odstoupením od smlouvy. Kupující argumentuje skrytou vadou. Kamarád se mi zaručil, že v době prodeje žádná taková vada neexistovala. Má kupující právo požadovat i po 3 měsících od koupě nějakou kompenzaci? Případně může odstoupit od smlouvy? Děkuji, Kamil.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Maminka si koupila kosmetiku v hodnotě 3000 Kč od prodejce DR. MAX. Objednávala si zboží, kde byla akce 1 plus 1 zdarma. Když balíček otevřela zjistila, že chybí zboží cca za 1000 Kč. Jednalo se o kusy navíc, které byly v akci. Jenže na faktuře účtovány byly. Okamžitě je zkontaktovala, DR. MAX tvrdí, že ty kusy tam daly a že mají kamerový záznam. Toto se mi zdá jako nesmysl, proč by si nahrávali, jak plní balíček?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
2008 jsem si nechala udělat novou střechu na hospodářské budově. Střechu dělala podnikající fyzická osoba. 2015 jsem tuto nemovitost společně s dalšími nemovitostmi k ní příslušejícími (dům, pozemek) prodala. 06/2019 střecha na hospodářské budově spadla. Dle předběžného vyjádření znalce byl důvodem pádu střechy použitý nevhodný materiál.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
20.6.2019 jsem koupil vozidlo z bazaru. Hned v ten den jsem zjistil závadu a auto jsem vrátil na opravu. Po 14 dnech mělo být opraveno, vyzvedl jsem jej a odjel. Cestou opět ta samá závada a opět vráceno (7.7.2019), že bude důkladně opraveno.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prodali jsme na jaře 2019 chatu u Mrákova tady na Domažlicku, 5 let jsme jí využívali k trvalému bydlení, chata má vlastní studniční vrt, 20m hluboký. Vrt nebyl dlouhou dobu čištěný a je dost zanešený. Mývali jsme občasné výpadky vody, na několik hodin až na den. Celou zimu a jaro jsme měli vody dostatek. Kupujícího jsme před občasnými výpadky varovali. Chata je opravdu tak pro 2 lidi.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Obracíme se na vás s důvěrou a prosbou o právní pomoc, radu, resp. součinnost při podání žaloby k soudu ve věci sporu mé osoby a cestovní kanceláře Fischer a. s. o uznání reklamace zájezdu do Řecka na ostrov Kos, absolvovaného 23.07.2018 -30.07.2018. Zájezd jsme absolvovali celkem 4 osoby – já, mí dva synové a můj dlouholetý přítel. Smlouva byla vedena na mě, tedy D. P.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Potřebuji nutně radu jak postupovat v případě nefunkčních plastových oken. Okna uhrazena 19.11. 2018 a ve smlouvě uvedena dodací lhůta 9 týdnů (hliníkový profil) plastová okna byla dříve. Po usazení plastových oken dne 10.1.2019, jsme čekali na hliníkové do 23.3.2019.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
24.1.2019 jsem vydražil automobil VW Golf r. v. 2004. V podkladech k dražbě bylo uvedeno, že má najeto pouze cca. 233.000 km. Předpokládal jsem, že vozidlo bude prověřené a nebude s ním žádný problém. Nyní jsem se rozhodl vozidlo prodat a jeden z potenciálních kupců mě osočil, že jsem vozidlo nechal "stočit" a že na mě, dřív nebo později, někdo podá trestní oznámení. Jak se mohu v této situaci bránit? Děkuji, Ladislav.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Mám dotaz ohledně reklamace rybářského prutu. Koupila jsem dva pruty a 5.6.2019 jsem je vyzvedla na poště. Hned v sobotu jsem s nimi vyrazila na ryby a jeden prut se zlomil (nebyl zrovna levný, 9.000 Kč). Prodejce jsem hned emailem 10.6. kontaktovala, co se stalo, a že prut posílám nazpět k reklamaci. Bohužel jsem si u emailu nedala doručit zprávu o přečtení. No a den nato 11.6. jsem prut poslala na adresu prodávajícího.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Chci se poptat, jak postupovat při reklamaci odpadlé perlinky a lepidla od OSB desek po 8 měsících. Byla zvolena stavitelem špatná technologie - potvrzeno technikem od fa Weber. Firma, která dílo prováděla pracovala velmi špatně, proto od ní v žádném případě nechceme tuto závadu opravit. Podhledy jsou spadlé na 1/4 domu, musí se proto vše odstranit a udělat správnou technologií, kterou tato firma neumí.