Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
U českého e-shopu jsem zakoupila dvě dětské postele. Po uhrazení částky balíky v pořádku dorazily. Nechala jsem je manželem složit, u skládání jsem já osobně nebyla. Když jsem přijela domů, zjistila jsem, ze postele jsou úplně jiné. Uplatnila jsem reklamaci u českého e-shopu. Bylo mi sděleno, že jsou od polského výrobce a ze pokud chci, postele se mají demontovat, následně budou vyměněné za nové.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Nechala jsem si 2016 lakovat zadní víko kufru ve smluvním servisu mé pojišťovny v rámci havarijního pojištění. Před několika měsíci se v laku po celé délce předělu kufru objevily bublinky. Nyní uběhlo od práce autoservisu 22 měsíců. Mám ještě právo na reklamaci? V autoservisu mi řekli, že již právo na reklamaci nemám. Dále mi řekli, že za to stejně neručí, jelikož je to starší auto a mohla tam být nějaká skrytá rez, která se po čase takto projevila.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
1.4.2019 jsem prodal své auto. Dnes (12.04.2019) 8.4.2019 mně kupující kontaktoval s tím, že na autě se rozsypala spojka a oprava bude stát 7 tisíc. Auto jsem prodal za 6 tisíc Kč. Jako důvod uvedl to, že při koupi nemohl slyšet hlučnou spojku, protože výfuk byl prasklý a dělal hluk. S autem odjel po podpisu smlouvy. Ve smlouvě jsem uvedl závady, které mi byly v den prodeje známy. Nic jsem nezatajil.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prosím Vás o právní radu k věci reklamace ojetého vozu. 01/2019 jsme zakoupili automobil Ford Mondeo 2009 za 137 tis. Kč. Manžel byl seznámen se stavem vozila, vozidlo měl možnost projet, vše se zdálo být v pořádku. Proto jsme se ke koupi vozu nakonec rozhodli. Po několika dnech si ale manžel všiml, že vůz při nízkých otáčkách cuká. Proto manžel nechal kompletně vyměnit všechny filtry, nechal do motoru nalit přípravek na vyčištění trysek, natankoval plnou nádrž kvalitního benzinu, který nám byl doporučen.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Koupila jsem byt v novostavbě a nastěhovala jsem se 11.1.2019. Dne 25.2.2019 jsem zaslala urgentní požadavek na reklamaci z důvodu, že se na stěně v chodbě mezi koupelnou a WC vytvořila mokrá skvrna. Dne 27.2.2019 přišel vodař, který nenaznal chybu z jeho strany, ale všiml si, že je vanička u sprchového koutu špatně zasilikonovaná, takže přišel 6.3.2019 obkladač, který místo zapravil. Následně bylo dohodnuto s reklamačním technikem sledování, zda se skvrna nezvětšuje do 14.3.2019.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Koncem 2018 jsem koupil nemovitost, jedná se o rodinný dům, stáří 5 let. Cena byla vyšší, ale říkal jsem si, je to novostavba, nebudu muset řešit žádné opravy a podobně. Po nastěhování však začala vyplývat spousta problémů a postupně jsem zjistil, že celý dům i jeho součásti byli postaveny s velmi otřesnou kvalitou, což se přeneslo na nynější problémy, o kterých mi nikdo neřekl.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
obracím se na Vás s dotazem, jak se postavit k situaci, kdy byly zhotovené určité stavební práce - hydroizolace balkonů - povrchu jednotlivých balkonů. Po několika letech zákazník práci reklamuje z důvodů zatékání skrze balkony až do bytů. Zákazník SVJ - si nechal zhotovit znalecký posudek, který říká, že je nesprávně provedena vrstva hydroizolace.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Přes eshop jamall.cz jsem koupil šatní skříň (13.200 Kč). Po rozbalení jsou na laminu oboustranně a po celé délce znatelné nepravidelné stopy jakoby ozubeného kola - pravděpodobně nějakého podavače z výrobní linky. Celý komplet váží asi 170 kg a je již rozbalený, čekalo se na něj čtrnáct dní a je tedy nemyslitelné, abych to celé zase balil zpátky a posílal k reklamaci - jakým způsobem, prosím, postupovat, abych po prodejci vymohl alespoň nějakou slevu? Nafoti a poslat s odkazem na nějaký paragraf? Děkuji, Ludvík.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Kvůli korozi prahů automobilu (oba prahy pouze v jednom místě) jsem nechal 07.04.2017 oba prahy vyměnit. Rovněž jsem nechal aplikovat ochranný nástřik. Smlouva s autoservisem obsahuje pouze „výměna prahů“. Nyní jsem zjistil, že oba prahy jsou po cca 14 měsících po celé ploše pokryty známky koroze – koroze prosvítá přes ochranný nástřik. Je tedy zřejmé, že koroze započala dříve, než jsem ji nyní zjistil já. Neumím však odhadnout kdy.
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
reklamoval jsem drahou počítačovou myš (1350 Kč, 350 Kč placeno a zbytek byla dárková poukazka). Jako způsob vyřízení reklamace jsem uvedl že požaduji výměnu a nebo vrácení peněz. Byla mi po posouzení servisem uznána reklamace u počítačové myši, přišel mi protokol emailem, způsob vyřízení že výměna za nový kus.